Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Co bude s Mazdou dál?

Co bude s Mazdou dál?

Dorazí ostrý hatchback a rotační motory?

Japonská automobilka Mazda dává stále přednost motorům s vnitřním spalováním před elektrickým pohonem. To je určitě skvělá zpráva pro milovníky spáleného benzinu, ale plánuje automobilka trochu více rozšířit své zavedené portfolio?

Podle posledních informací bude nová Mazda3 ve verzi hatchback a sedan nabízena i s pohonem všech čtyř kol a k mání bude také manuální převodovka. Bude ale i oblíbená ostrá verze MPS? Na to se zeptal australský magazín Drive vedoucího představitele automobilky Akira Marumota. Podle něj má úzký segment ostrých hatchbacků pro automobilku Mazda malou prioritu. „Mazda je malý hráč, neplánujeme v budoucnu verzi MPS,“ říká Marumoto. 

Místo toho, aby se Mazda rozrůstala do dalších segmentů, chce se stát prémiovou alternativou k zavedeným evropským značkám. Chce toho dosáhnout postupným vylepšováním svých dosavadních modelů, ať už jde o jejich zpracování nebo komfort.

Co se týče rotačních motorů, ty mají zelenou, jenže trochu jinak. Už nějakou dobu se ví, že legendární Wankelův rotační motor, který automobilku Mazda proslavil, se vrátí do produkce. Nebude to však samostatná pohonná jednotka, ale pouze generátor v budoucích elektrických vozech. Končí tak i vyhlídky na krásný koncept Mazda RX Vision (na fotkách) z roku 2015. Dvoudveřový sportovní vůz s Wankelovým motorem je tak již pouze vzpomínkou.

„Vision RX byl pouze vizionářský model, určený pro vývoj našeho designu. Nikdy jsme neplánovali jeho výrobu nebo komercializaci. Dostal jsem tuto otázku snad stokrát a nikdy jsem nic nepotvrdil. Je to splněný sen našich zaměstnanců a nadšenců do naší značky. Mým úkolem je jejich sny plnit. Nic však zatím nebylo rozhodnuto,“ doplňuje Marumoto.

Aby potěšil puristy, doplnil, že automobilka nemá v plánu elektrický sportovní vůz, protože preferuje vůni benzinu. Skvělá zpráva. Mazda je i s novou generací svých vozů věrná spalovacím motorům. Ani ona však neunikne jisté formě elektrifikace, je to jen otázka času.

Komentáře ke článku