Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Auto Palace měl i vlastní automobil

Auto Palace měl i vlastní automobil

Historie stará 110 let

Auto Palace Group je dnes jako součást skupiny Auto Binck jednou z nejstarších automobilových společností na světě s působností v osmi evropských zemích a obratem 1,2 miliardy eur.

Ne úplně známým historickým milníkem nizozemské společnosti Auto Palace bylo představení vlastního vozu v roce 1908.
Společnost Auto Palace byla založena obchodníkem a milovníkem automobilových závodů Walterem Joachimem Jochemsem v Haagu roku 1907. Už tehdy se přestěhovala na proslulou adresu Houtweg 7. Tak začala slavná éra nejstaršího dovozce aut v Nizozemí s koncesemi i v tehdejších koloniích.

Auto Palace car 1908

Počátky obchodu s automobily se vztahovaly ke značce Mercedes společnosti Daimler. Právě tyto vozy zakladatel Walter Jochems dobře znal z automobilových závodů.

První mercedesy patřily na nizozemském trhu k těm nejdražším a mladá firma potřebovala jistou formu expanze, zejména v portfoliu nabízených vozů. Proto se o rok později, v roce 1908, objevily v nabídce vozy dalších značek. Vedle vozů italské značky Itala se zakladatel Auto Palace zaměřil i na další zahraniční výrobce. Mezi nimi nechyběla německá automobilová značka Hansa a francouzské automobilky zastupovala firma Unic. Později se Jochems domluvil také na distribuci užitkových nákladních vozů rakouské značky Saurer.

Celé zmíněné portfolio ve stejném roce završila premiéra automobilu vlastní značky Auto Palace. Veřejnost ho mohla spatřit během tradičního automobilového salonu na amsterdamském výstavišti R.A.I. v lednu 1908. Jednalo se o malý a lehký automobil, vybavený výhradně čtyřválcovým motorem s výkonem 12 k. Podvozek se základní dvoumístnou karoserií a dvěma malými reflektory s generátorem byl nabízen za 2925 guldenů. Dvoumístná karoserie typu Landaulet, tedy s plátěnou střechou nad cestujícími, už přišla na 3895 guldenů a vrcholná verze pro tři cestující byla s cenou 4140 guldenů. Krátce po premiéře byla na tento vlastní vůz spuštěna rozsáhlá marketingová kampaň, v níž dominoval slogan „Tak tichý jako elektromobil“.

Dobová dokumentace k vozu stejnojmenného názvu prozradila tehdejší úzkou spolupráci firem Auto Palace a německé automobilky Oryx Motor Werke při výrobě zmíněného automobilu. Jenže tehdejší situace na nizozemském automobilovém trhu přála více osvědčeným a zavedeným značkám, byť s vyšší základní cenou, což byl příkladně německý Mercedes od Daimleru.

 

Příběh automobilu s vlastní značkou Auto Palace tak trval jen necelý rok. Přesto patří k nesmírně bohaté historii skupiny Auto Palace, ve které sehrála již ve 30. letech významnou roli také česká automobilová značka Škoda. Její vozy byly již v té době distribuovány na nizozemský trh právě prostřednictvím společnosti Auto Palace. Ta je v současnosti velmi respektovaným prodejcem vozů několika světových automobilových značek. V České republice je Auto Palace druhou největší dealerskou skupinou.    

Auto Palace car 1908

Komentáře ke článku