Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

BMW by se výroba bateriových článků nevyplatila

BMW by se výroba bateriových článků nevyplatila

Rozhovor se šéfem vývoje elektrických pohonů

BMW zveřejnilo rozhovor se Stefanem Juraschekem, šéfem vývoje elektrických pohonných jednotek bavorské automobilky. Přinášíme z něj několik nejzajímavějších pasáží.

Nemáte strach, že jakmile se elektromobily začnou vyrábět ve velkých počtech, bude nedostatek potřebných surovin? 

Žádné riziko nevidíme, dokonce ani v případě rostoucí poptávky po bateriových článcích. Moji kolegové z oddělení nákupu dlouhodobými smlouvami zajistili spolehlivé dodavatele. Během společných projektů s mezinárodními partnery jsme v oblasti akumulátorů získali vlastní cenné zkušenosti. Současně se také snažíme postupně snižovat podíl používaných hlavních surovin. Jedním z hlavních cílů našich výzkumných a vývojových aktivit je například podstatné omezení podílu kobaltu. Dalším příkladem je elektromotor v našem elektrickém pohonu páté generace, který je zcela prostý jakýchkoliv vzácných kovů.

Někteří dobře známí konkurenti používají oválné články nebo s měkkým obalem. Proč vy sázíte na prizmatické s pevným obalem?

Jsou vhodnější pro industriální využití. A to především proto, že umožňují vyšší úroveň automatizace v průběhu montáže. Kromě toho bezpečnostní systémy, jako je ventil pro vyřazení z provozu v případě zkratu, lze do nich zabudovat jednodušeji. Také nám dovolují použít větší počet jednotlivých článků, což znamená, že můžeme lépe využít vyhrazený prostor ve voze.

 

Elektromobil BMW i3

 

Proč si bateriové články nevyrábíte sami?

Z pohledu BMW Group by to z hlediska konkurenceschopnosti nebylo žádnou výhodou, a to ani dnes, ani v budoucnu. S využitím vlastních zařízení si zhotovujeme elektrické komponenty, a to vždy, když máme pocit, že nám z toho vyplývá nějaký prospěch. Jako v případě elektrické pohonné jednotky.

Opravdu se to vyplatí? Nemůžete koupit elektromotor od externího dodavatele? 

V době, kdy plány na produkci BMW i3 dostávaly jasné obrysy, nebyl na trhu jediný elektromotor, který by splňoval naše požadavky. A ani dnes nechceme dělat žádné kompromisy, pokud jde o klíčové charakteristiky, jakými jsou rozměry, výkon a hmotnost.

Komentáře ke článku