Novinky

  • 16.09.2019 Bad Při demonstracích před vstupy na autosalon IAA ve Frankfurtu bylo zadrženo 26 osob.

  • 13.09.2019 Bad Fiasko autosalonu IAA ve Frankfurtu vedlo k rezignaci prezidenta VDA Bernharda Mattese.

  • 13.09.2019 Good Nadační fond Škoda Auto předal Klaudiánově nemocnici v Mladé Boleslavi 4 miliony korun.

Facebook Instagram

Macík a Kolomý se usadili v první desítce

Macík a Kolomý se usadili v první desítce

Lopraisův těžký den

Na druhou etapu Rallye Dakar, vedoucí z Pisca do San Juan de Marcona, budou české posádky kamionů vzpomínat s rozličnými pocity. S nejlepšími asi Martin Macík, který obsadil šesté místo a v průběžné klasifikaci je jen o jednu příčku horší. Do top ten se probil také Martin Kolomý. Zbylým dvěma účastníkům se nedařilo.

Na začátku, při předjíždění ostatních, jsme se maličko babrali. Ale pak jsme postupně všechny před námi zdolali a dál pokračovali sami ve vlastním tempu,“ konstatoval sedlčanský Macík, jehož později potrápily odcházející tlumiče. „Bylo to nepohodlné, hlavně v dunách, musel jsem je pokaždé sjíždět do levotočivé zatáčky, aby nárazy tlumilo pravé přední kolo.

Dneska opravdu parádní trať. Krásný výjezdy v dunách, velké trychtýře. Tatra nás podržela v každé situaci. Měli jsme menší problém s pořadatelskou GPS. Jedna napsala, že bod máme. Druhá zase, že ne, tak jsme se raději pro jistotu vrátili. Dakar je dlouhý a je zbytečné nasbírat tresty hned od začátku a někam se hnát,“ zhodnotil svůj výkon Kolomý.

Tentokrát se obě tatrovky týmu Buggyra vešly fotografovi do objektivu najednou

Druhý pilot týmu Tatra Buggyra Racing Martin Šoltys už tak optimistický nebyl: „Do stotřicátého kilometru všechno šlapalo, jak mělo, ale pak nám praskla hadička na dofukování zadního kola. To se přehřálo a bouchlo, takže jsme museli zastavit. Tam jsme něco ztratili. Ke konci jsme pak ještě strávili hodně času hledáním jednoho bodu.“ Nakonec z toho byla až šestnáctá pozice.

Ještě hůře dopadl Aleš Loprais. Nabral obrovskou ztrátu a vidina pódiového umístění dostala pořádnou trhlinu. „Udělal jsem chybu, když jsem hodně tlačil po dojetí jednoho z kamazů,“ svěřil se příslušník slavného dakarského rodu. „Z jedné duny jsem se pustil rychleji, než bych měl. Při tom se nám odrazila pneumatika a udělali jsme defekt. To je v písku vždy složitější, protože tam nelze najít tvrdé místo. Ve finále nám výměna trvala dvacet minut. Totéž nás postihlo na nádherné pláži, kde jsem vůbec nečekal, že by mohl být nějaký šutr. Najednou jsme ucítili ránu, po pěti kilometrech guma úplně explodovala a vzala s sebou i kus blatníku.“ 

Aleš Loprais nabral značnou časovou ztrátu

To nejhorší ale teprve mělo přijít. Ozvaly se údery do kabiny, které tatrováckou posádku donutily výrazně zvolnit. Měla totiž obavu, že se uvolnil motor. Kvůli opatrné jízdě nabrala zpoždění téměř hodinu a půl. V cíli se naštěstí ukázalo, že příčinou byly nefunkční tlumiče budky.

Průběžné pořadí po dvou etapách:

1. Nikolajev (RUS, Kamaz), 2. De Rooy (NL, Iveco) +4:23, 3. Villagra (ARG, Iveco) +7:23, 4. Sotnikov (RUS, Kamaz) +9:01, 5. Mardějev (RUS, Kamaz) +21:25… 7. Macík (CZ, Liaz) +28:24, 8. Kolomý (CZ, Tatra) +28:44, 16. Šoltys (CZ, Tatra) +1:15:07, 18. Loprais (CZ, Tatra) +1:31:08.

Komentáře ke článku