Novinky

  • 16.07.2019 Neutral V prvním pololetí Německo předstihlo v prodeji elektromobilů a plug-in hybridů Norsko.

  • 14.07.2019 Neutral Brit Lewis Hamilton z Mercedesu vyhrál VC Velké Británie F1 v Silverstone

  • 13.07.2019 Bad Členka německé SPD Ingrid Remmersová chce zákazat „přemotorované tanky“ SUV.

Facebook Instagram

Z Čechů dojel etapu jen Loprais

Z Čechů dojel etapu jen Loprais

Macíka opustilo v poušti štěstí

Jediným z českých kamionů, který figuruje ve výsledcích páté etapy Rallye Dakar, je Lopraisův. Tatra Instaforex Loprais Teamu totiž zvládla projet třetím kontrolním bodem dříve, než na něm organizátoři kvůli mlze a prachu závod zastavili.

Na oficiální pořadí si tak budeme muset ještě počkat. Určitě v něm ale nebude figurovat člen tovární ekipy Kamazu Andrej Karginov, který srazil nepozorného diváka a z místa incidentu ujel. Jury ho následně ze soutěže vyloučila.

"Nám se za CP3 podařilo předjet všechna iveka, ale jak se ukázalo, honili jsme se zbytečně,“ povzdechl si Aleš Loprais. „Ještě by nám měli stáhnout čas za pomoc Van Kasterenovi, který před námi sjel z cesty. Snažili jsme se ho odtamtud dostat, ale nakonec jsme ho tam museli nechat. Na vytažení byly totiž zapotřebí minimálně dva kamiony.

Nedařilo se doposud nejlepšímu českému zástupci. Macíkova liazka se prolétla vzduchem a dopad byl opravdu tvrdý.

Martin Macík dorazil do cíle s poškozeným vozem

Na dvoustém kilometru po dlouhé rovince číhal nenápadný schod, po kterém následoval skok. Kdybychom jeli tři metry vedle, tak by se to nestalo. Ale tak to je. Odneslo ho kolo. Dali jsme se do oprav, naštěstí jsme s sebou měli náhradní díly. Vše jsme vyměnili, provizorně kolo přichytili a s omezenými možnostmi pokračovali do cíle,“ vylíčil nepříjemný zážitek pilot, jenž se ani zdravotní stránce necítil úplně fit.

Bohužel vůz bez funkčního předního náhonu nuceně vynechal některé kontrolní body v dunách, takže ho patrně čeká penalizace.

Mnohem méně starostí měl Martin Šoltys s tatrou roudnické Buggyry: „Bylo to hodně náročný, hlavně ty feš-fešové pláně, kterých bylo hodně oba dva dny. Na nich auto hrozně trpí, protože písek je jemnej, něco jako cement. Není před ním úniku a všechno kolem sebe ničí. Asi padesát kilometrů před cílem etapu zastavili, protože byla hustá mlha. Já jsem v jednu chvíli neviděl ani na dva metry. Jednalo se o prozíravé rozhodnutí.“ 

Martin Šoltys bude dlouho vzpomínat na jemný písek feš-feš

Dnes prožijí účastníci v Arequipě jediný volný den v tomto ročníku.

Komentáře ke článku