Novinky

  • 18.08.2019 Good Jan Kopecký vyhrál s Pavlem Dreslerem už poosmé prestižní Barum Czech Rally Zlín

  • 18.08.2019 Neutral BMW prodloužilo titulární partnerství s prestižní golfovou PGA TOUR o tři roky

  • 14.08.2019 Neutral Nástupce supersportu Audi R8 bude mít elektrický pohon od chorvatské firmy Rimac.

Facebook Instagram

BMW uvádí na trh tři nové plug-in hybridy

BMW uvádí na trh tři nové plug-in hybridy

Pět jízdních režimů, pokročilé digitální služby

Na jaře tohoto roku uvede BMW na trh v rámci nové řady 7 také tři modely z kategorie plug-in hybridů – BMW 745e, jeho prodlouženou variantu 745Le a 745Le xDrive s inteligentním pohonem všech kol.

Pohonnou jednotku nyní tvoří zážehový řadový šestiválec EfficientDynamics, který byl speciálně upraven a jehož maximální výkon dosahuje 210 kW/286 k. Druhou složku představuje elektromotor s výkonem 83 kW/113 k a točivým momentem 265 Nm, spřažený s lithium-iontovým akumulátorem. Elektronické řídicí systémy inteligentně regulují toky energií a zajišťují souhru obou motorů. Při aktivované funkci předvídání jsou schopny navrhnout části trasy, které lze projet pouze na elektrický pohon. Po volbě jízdního režimu Sport je k dispozici celkem 290 kW/394 k. Pro obzvláště dynamické rozjezdy je možné využívat maximálního točivého momentu 600 Nm. 

I díky tomu zrychlí 745Le z nuly na stovku za 5,3, 745e za 5,2 sekundy a 745Le xDrive za 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je jednotně elektronicky omezena na 250 km/h.

Kapacita nového vysokonapěťového akumulátoru se nyní zvýšila na 12 kWh. V módu Hybrid mohou vozy jet čistě na elektrický proud rychlostí až 110 km/h. Teprve potom naskočí spalovací agregát. Při aktivaci režimu Electric se tato hranice zvyšuje na 140 km/h.

Elektrický dojezd nového BMW 745e se pohybuje v rozmezí 54 až 58 km (745e), 52 až 55 kilometrů (745Le), respektive 50 až 54 kilometrů (745Le xDrive). Kombinovaná spotřeba paliva u 745e se pohybuje od 2,3 do 2,1 litru na 100 kilometrů, kombinovaná spotřeba energie v rozmezí 15,6 až 15,1 kWh/100 km a emise CO252 dosahují až 48 gramů na kilometr. Odpovídající údaje 745Le jsou 2,3 až 2,2 litru na 100 kilometrů, 15,7 až 15,6 kWh na 100 kilometrů a 53 až 50 gramů na kilometr. U 745Le xDrive pak činí 2,6 až 2,3 litru na 100 kilometrů, 16,3 až 15,8 kWh na 100 kilometrů a 59 až 52 gramů na kilometr. 

Nastavení vozu a jízdních režimů pohonu se provádí stiskem tlačítka umístěného na kontrolním panelu na středovém tunelu. Pro obzvláště dynamické řízení je připraven Sport, zatímco aktuálnímu stylu jízdy se přizpůsobí Adaptive. K dispozici jsou dále Hybrid, Electric a Battery Control.

K přenosu hnací síly slouží osmistupňová převodovka Steptronic. Při brzdění a jízdě setrvačností se chová jako generátor a rekuperací kinetické energie dobíjí vysokonapěťový akumulátor. Ten zásobuje také palubní systémy. Současně může být použit pro provoz standardně dodávané klimatizace.

Zavazadelník se zmenšil jen nepatrně, jeho objem 420 litrů lze navíc zvětšit pomocí sklopných opěradel zadních sedadel, dělených v poměru 40:20:40. V rámci volitelné výbavy jsou připraveny provedení exteriéru Pure Excellence a M sportovní paket.

Od léta 2019 budou dostupné pokročilé digitální služby. Po zvolení veřejné nabíjecí stanice navigace uživateli nabídne seznam doporučených hotelů, restaurací, kaváren, turistických atrakcí a kulturních institucí v její blízkosti. Kromě toho dostane informace o předpokládaném využití dobíjecí stanice včetně možnosti její předběžné rezervace. 

Inteligentní osobní asistent umí v interiéru navolit požadovanou atmosféru, která je tvořena sladěnou kombinací odvětrávání sedadel, masážní funkce, vnitřní teploty a provonění. Pomáhá také při vyhledávání parkovacích stání a dobíjecích míst.

Komentáře ke článku