Novinky

  • 14.08.2019 Neutral Nástupce supersportu Audi R8 bude mít elektrický pohon od chorvatské firmy Rimac.

  • 11.08.2019 Bad Volkswagen v USA sešrotuje 102 000 plně funkčních aut vykoupených po Dieselgate.

  • 09.08.2019 Neutral Lancia nečekaně prodala letos v Evropě zatím více aut než sesterská Alfa Romeo

Facebook Instagram

Inovované Mitsubishi Outlander PHEV

Inovované Mitsubishi Outlander PHEV

MY2019 konečně na českém trhu

Facelift Mitsubishi Outlander spolu s modernizovanou technikou verze PHEV (plug-in hybrid) se představil už před rokem na autosalonu v Ženevě. Na český trh ale přichází Mitsubishi Outlander PHEV MY2019 až nyní. Design se příliš nezměnil, ale pohonný systém doznal podstatné úpravy. Co dokáže nabídnout a za jakou cenu?

Mitsubishi tímto modelem reaguje, podobně jako mnoho dalších výrobců, na dva současné trendy. Jedním je vzrůstající obliba vozů SUV a tím druhým jsou elektrifikované automobily, které jsou v mnoha státech podpořeny dotacemi. Na rozdíl od ostatních plug-in hybridů ale Outlander PHEV používá unikátní systém pohonu.

Nový čtyřválec 2,4 MIVEC o maximálním výkonu 99 kW totiž není spojen s klasickou převodovkou, ale má pouze jeden stálý převod. Díky tomu se v rychlostech do 65 km/h nepřipojuje přímo na kola a auto se chová jako elektromobil s prodlouženým dojezdem, protože spalovací motor funguje jen jako pohon generátoru, nebo je úplně vypnutý. V tomto režimu dokáže auto pracovat až do 135 km/h, což je maximální rychlost, kterou je Outlander PHEV schopný jet čistě na elektřinu. Poté již vždy pomáhá spalovací motor, který se od rychlosti 65 km/h může připojovat přímo na kola.

 

 Mitsubishi Outlander PHEV má plnohodnotný pohon 4x4 S-AWC, který ale nemá kardanovou hřídel. Starají se o něj elektromotory na obou nápravách. Přední má výkon 60 kW a zadní byl posílen o 10 kW na 70 kW. Ovšem při čistě elektrické jízdě je celkový výkon omezen tím, co je schopen poskytnout akumulátor, což je 80 kW. Dalších 80 kW může poskytnout generátor od spalovacího motoru, nebo 99 kW jde od spalovacího motoru napřímo. Výkony ovšem nelze kvůli různým křivkám výkonu sčítat a maximální systémová hodnota je 165 kW (224 k). Díky těmto parametrům se Outlander PHEV rozjede z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 170 km/h. 

Akumulátor pohonu byl posílen o 15 % na 13,8 kWh, ovšem reálně využitelných je necelých 10 kWh, protože spodních 30 % zůstává jako rezerva pro případný požadavek na maximální výkon. Nový motor o objemu 2,4 litru pracuje, pokud není potřeba maximální výkon, v Atkinsonově cyklu, který přináší vyšší účinnost a díky možnému oddělení od pohonu může běžet v nejefektivnějším režimu, tedy s otevřenou škrticí klapkou. Přebytečná energie, kterou takto vyprodukuje, se pak uloží do baterie, čehož později auto využije tak, že spalovací motor vypne a jede jen na elektřinu.

Elektrický dojezd je 54 km dle NEDC a v městském cyklu WLTP dokonce 57 km. Běžné pravidelné pojížďky tak lze zvládnout na elektřinu, pokud existuje možnost dobíjení. Díky tomu je kombinovaná spotřeba v cyklu WLTP rovné 2 litry na 100 kilometrů a podle NEDC dokonce pouhých 1,8 l/100 km. Emise dle WLTP vycházejí na 46 gCO2/km, což umožňuje přidělení značky EL, na kterou se budou v budoucnu vázat určité výhody.

Za zmínku stojí i to, že Outlander PHEV má elektrické topení i kompresor klimatizace, takže i při používání těchto komfortních prvků si vystačí jen s elektrickým pohonem. A příjemným zpestřením je i to, že má 230 V zásuvku s příkonem až 1500 W, takže si takto lze na cestách třeba i uvařit čaj. Oproti jiným plug-in hybridům má také velkou výhodu v tom, že utáhne bržděný přívěs o hmotnosti až 1,5 tuny a nebrzděný o hmotnosti 750 kg, o čemž si majitelé většiny ostatních aut do zásuvky mohou nechat jen zdát.

A kolik za toto auto Mitsubishi Motors chce? Ceníková cena nižší výbavy Intense+ je 1 230 000 Kč, ale aktuálně platí akce, takže zákazník zaplatí bez stokoruny 1,1 milionu. Vyšší výbava Instyle pak vychází  na 1,35 milionu podle ceníku a po slevě na 1 179 900 Kč.

Oproti běžnému Outlanderu s benzínovým dvoulitrem je PHEV ve stejné výbavě a s pohonem 4x4 o 260 tisíc dražší, ale má podstatně vyšší výkon a nižší spotřebu. A ani ve srovnání s jinými PHEV nevychází špatně, když přihlédneme k tomu, jaký prostor a užitnou hodnotu nabídne.

Komentáře ke článku