Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Kia e-Soul už jen s elektromotorem

Kia e-Soul už jen s elektromotorem

Evropská premiéra čistě elektrického crossoveru

Na ženevském autosalonu 2019 se v evropské premiéře představí třetí generace městských crossoverů Kia e-Soul, která se stane třetím celosvětově prodávaným elektromobilem automobilky Kia. Verze se spalovacím motorem se v Evropě už nebude prodávat. Stejně jako u všech ostatních vozů Kia se i na nový e-Soul v Evropě standardně vztahuje tradiční sedmiletá záruka s omezením na 150 000 km, která pokrývá i trakční elektromotor a akumulátorový modul.

Kia eSoul

Nový e-Soul o délce 4195 mm přerůstá svého předchůdce o 55 mm, rozvor náprav 2600 mm je o 30 mm delší. Evropští zákazníci si také mohou za příplatek objednat paket SUV, který přidává výrazné lemy kolem podběhů kol, obložení prahů karoserie a ochranný kryt pod předním nárazníkem.

Nová generace lithio-ion polymerových akumulátorů Kia nabízí vyšší kapacitu energie než konkurence díky energetické hustotě 250 Wh/kg. Pojme o 25 % více energie při zachování stejného objemu jako v případě modulu 200 Wh/kg končící generace. Kupující mohou zvolit hnací ústrojí se standardním nebo prodlouženým dojezdem s kapacitou akumulátorů 39,2, respektive 64 kWh.

Standardní modul o kapacitě 39,2 kWh pohání hospodárný elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) s maximem točivého momentu 395 N.m. Vykazuje dojezd až 277 kilometrů při spotřebě energie 145 Wh/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP), takže jde o jeden z energeticky nejhospodárnějších elektromobilů světa.

Modul s vyšší kapacitou 64 kWh (prodloužený dojezd) je spojen s elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) s točivým momentem až 395 N.m, který umožňuje ujet až 452 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Spotřeba energie je 157 Wh/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP). E-Soul je standardně vybaven pokrokovým systémem rekuperačního brzdění Kia, ovládaným pomocí páček pod volantem.

Obě verze standardně disponují systémem stejnosměrného rychlodobíjení CCS (Combined Charging System). Při použití rychlonabíječky o výkonu 100 kW je lze dobít z 20 na 80 % za 42 minut.

E-Soul je vybaven systémem topení a ventilace Kia s tepelným čerpadlem, který získává odpadní teplo z chladicí soustavy vozidla. Nový e-Soul je první generací modelu, která používá plně víceprvkové zavěšení zadních kol.

Vůz se vyrábí v korejském závodu Gwangžu a na vybraných evropských trzích se začne prodávat koncem 1. čtvrtletí 2019.

Kia eSoul

Komentáře ke článku