Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Kia přichází s technologií aktivního řazení

Kia přichází s technologií aktivního řazení

Zkracuje dobu přeřazování o 30 procent

Automobilka Kia vyvinula jako první na světě technologii aktivního řazení ASC (Active Shift Control), určenou pro hybridní automobily.

Ta optimalizuje celý proces tím, že 500x za sekundu sleduje změny převodových stupňů a přesně reguluje přenos výkonu od hybridního ústrojí ve prospěch rychlejšího řazení. ASC využívá výkon elektromotoru ke sladění otáček převodovky s otáčkami hnacího hřídele na základě pokynů řídicího softwaru, čímž zkracuje dobu přeřazování o 30 %. Kromě toho potlačuje klonění vozidla kolem příčné osy (v důsledku drobného zpomalování a zrychlování během řazení) o 50 %.

Klasická hybridní vozidla používají k řazení hydraulická čerpadla, což však vede k pomalým změnám převodových stupňů a nízké přesnosti. Až doposud se rovněž jako neefektivní ukazují měniče točivého momentu k přenosu elektrického výkonu v rámci hybridního hnacího ústrojí, neboť vykazují ztráty energie a kvůli hladšímu chodu vyžadují delší dobu přeřazování.

ASC využívá standardní elektromotor hybridního vozu ke kontrole řazení bez potřeby jakýchkoli dalších komponent. Řídicí jednotka v reálném čase monitoruje změny převodových stupňů a zajišťuje tak sladění otáček a efektivity přenosu vstupního a výstupního hřídele.

U běžných hybridních převodovek se vyskytují problémy s kloněním vozidla kolem příčné osy, neboť je prakticky nemožné zohlednit taková hlediska, jakými jsou stav vozovky nebo změny teploty oleje. ASC však využívá technologii uvnitř elektromotoru, která vyhodnocuje externí i interní podmínky a napomáhá tak redukovat klonění o 50 %.

Do sériové výroby se má ASC dostat v roce 2020.

Komentáře ke článku