Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Michelin podporuje testy opotřebených pneumatik

Michelin podporuje testy opotřebených pneumatik

Mohou zvýšit bezpečnost a ušetřit peníze

Společnost Michelin představila ve Vídni svou strategii dlouhotrvajících výkonů – LLP (anglicky Long Lasting Performance).

V současnosti nezávislé instituce testují nové pneumatiky. Neexistují ale žádné předpisy, které by jasně definovaly, jaké výkony by měla pneumatika povinně zajistit v okamžiku, kdy je opotřebená na svou minimální zbývající hloubku běhounu. Neexistence takových pravidel může vést některé řidiče k její předčasné výměně.

Proces opotřebení začíná již od prvních ujetých kilometrů, a čím více je pneumatika ojetá, tím větší jsou změny v jejích vlastnostech. Pro poznání skutečných možností produktů, které dosáhly maximální úrovně opotřebení, je nezbytné je zkoušet.

Některé vlastnosti pneumatik, jako je brzdění na suchu nebo valivý odpor, se s najetými kilometry zlepšují. Z hlediska bezpečnosti je však nejdůležitější přilnavost na mokrém povrchu. A právě ta se s rostoucím nájezdem nejvíce zhoršuje. 

Testy pneumatik podléhají přesným pravidlům

Evropská hospodářská komise Organizace spojených národů zřídila pracovní skupinu, která má vypracovat zkušební postup pro testování brzdných vlastností pneumatik na mokru v okamžiku, kdy dosáhnou zákonem stanoveného limitu opotřebení. Zároveň má stanovit referenční hodnoty a minimální výkony.

Podle názoru společnosti Michelin by měl být pro tyto účely použit stejný zkušební mechanismus jako v případě nových pneumatik. Tedy zpomalení z rychlosti 80 km/h na 20 km/h, a to na standardním silničním povrchu s vrstvou vody o hloubce jenoho milimetru. Dalšími podrobně specifikovanými parametry jsou koeficient tření a okolní teplota.

Tento test uznávají odborníci a specialisté na pneumatiky (včetně jejich výrobců a prodejců). Navíc odráží skutečné jízdní podmínky.

Michelin je přesvědčen, že takovéto testy přinesou kromě zvýšení bezpečnosti také nemalý společenský přínos. Díky prodloužení životnosti je možné pouze v Evropě snížit množství vyrobených pneumatik až o 128 milionů ročně, přičemž poklesne zároveň i produkce CO2. Motoristé pak za stejné období ušetří až 6,9 miliardy eur.

Komentáře ke článku