Novinky

  • 13.09.2019 Bad Fiasko autosalonu IAA ve Frankfurtu vedlo k rezignaci prezidenta VDA Bernharda Mattese.

  • 13.09.2019 Good Nadační fond Škoda Auto předal Klaudiánově nemocnici v Mladé Boleslavi 4 miliony korun.

  • 13.09.2019 Good Angela Merkelová slíbila německým automobilkám pomoc při zavádění elektromobility.

Facebook Instagram

S elektrickým pohonem k Nebeské bráně

S elektrickým pohonem k Nebeské bráně

Volkswagen s ID.R ustavil první rekord v pohoří Tianmen

Romain Dumas s plně elektricky poháněným prototypem společnosti Volkswagen svou čínskou misi zvládnul a ustavil rekord v Tianmenském pohoří. Čínská hora Tianmen leží asi 1300 kilometrů vzdušnou čarou od hlavního města Pekingu. Je na ní jedna z nejpozoruhodnějších silnic na světě: Tianmen Shan Big Gate Road v blízkosti města Zhangjiajie. S 99 vlásenkami na trase dlouhé10 906 metrů překonává výškový rozdíl asi 1100 metrů.

ID.3 Tianmen

Po mimořádné jízdě na limitu na této jedinečné úzké silnici s velkolepými výhledy ustavil Romain Dumas v pohoří Tianmen první rekord, když ji projel 99 těsnými zatáčkami za 7 minut a 38,585 sekundy.

ID.R v současné době drží rekordní záznamy pro elektricky poháněná vozidla na Pikes Peaku (USA) a na Severní smyčce Nürburgringu. Nyní je tedy i nejrychlejší při výjezdu na Tianmen v Číně.

Cesta k Velké bráně Tianmen Shan je skutečně zatěžkávací zkouškou, směřující na trase dlouhé 10 906 metrů k Nebeské bráně, 131,5 metru vysokému přírodnímu oblouku. Na trase je 99 vlásenek, z nichž některé mají poloměr pouhých šest metrů. Jsou proloženy krátkými sprinty a rychlými sekcemi umožňujícími rychlost až 230 km/h, následovanými tvrdým brzděním a průjezdy extrémně úzkými tunely. Startovní a cílová čára byly stanoveny jen pro notářský záznam rekordního pokusu s ID.R.

ID.3 Tianmen

Romain Dumas (F) po své jízdě řekl: „Tento rekord na Tianmen si budu navždycky pamatovat jako svou nejúžasnější jízdu. Jsem hrdý na to, že jsem v Číně vytvořil rekord s elektrickým vozem Volkswagen ID.R. Vše komplikoval nedostatek informací a testování před rekordním pokusem. Cesta je neuvěřitelně úzká a klikatá, ale jízda s elektricky poháněným ID.R byla neuvěřitelně zábavná. Obrovský točivý moment byl velkou výhodou na krátkých rovinách, zatímco aerodynamika zajišťovala lepší trakci v rychlých úsecích.“

Sven Smeets, ředitel společnosti Volkswagen Motorsport, dodal: „Tento pokus byl pro celý tým zvláště náročný. Naší výpravou do pohoří Tianmen jsme určili nový směr pro motoristický sport. Byly to extrémně neobvyklé podmínky pro závodní automobil, jakým je ID.R. Během příprav a hledání nastavení vozu jsme se museli znovu vydat úplně novým směrem. Celý tým - od inženýrů, mechaniků a logistiků až po Romaina Dumase - se všemu dokázal přizpůsobit. Jsem hrdý na to, čeho tento tým dosáhl. Tento rekord zaujme zvláštní místo v historii motoristického sportu ve Volkswagenu.“

Pohon ID.R zajišťují dva elektromotory s celkovým systémovým výkonem 500 kW (680 k). Vůz použil na míru vyrobené pneumatiky Bridgestone Potenza.

Rekordní vozidlo je ambasadorem rodiny nových, plně elektricky poháněných vozidel společnosti Volkswagen, z nichž první ID.3 bude mít světovou premiéru 10. září na autosalonu IAA ve Frankfurtu.

ID.3 Tianmen

Komentáře ke článku