Novinky

  • 13.09.2019 Bad Fiasko autosalonu IAA ve Frankfurtu vedlo k rezignaci prezidenta VDA Bernharda Mattese.

  • 13.09.2019 Good Nadační fond Škoda Auto předal Klaudiánově nemocnici v Mladé Boleslavi 4 miliony korun.

  • 13.09.2019 Good Angela Merkelová slíbila německým automobilkám pomoc při zavádění elektromobility.

Facebook Instagram

Peugeot představuje 508 a 508 SW jako Hybrid

Peugeot představuje 508 a 508 SW jako Hybrid

Po SUV přicházejí i sedan a kombi jako plug-in hybrid

Přibližně před týdnem Peugeot zveřejnil podrobnější informace o plug-in hybridní verzi kompaktního SUV 3008. Teď přicházejí liftback 508 a kombi 508 SW s podobnou technikou. Peugeot tak pokračuje ke svému cíli, kterým je doplnit každý model o verzi s elektromotorem.

Zatímco Peugeot 3008 začíná výkonnější verzí Hybrid4 s pohonem všech kol, model 508 přichází jako první se slabším provedením, které má kombinovaný výkon 165 kW (225 k) a pohon pouze předních kol. U modelu 3008 Peugeot avizoval i variantu Hybrid, u řady 508 zatím není jasné, zda později přijde Hybrid4. Spíše to ale vypadá, že se s ní zatím nepočítá.

Pod kapotou vozů Peugeot 508 a 508 SW se ukrývá motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) s elektromotorem o výkonu 110 k (80 kW), jejichž výsledkem je již zmíněný maximální kombinovaný výkon 165 kW. Hybridní pohon v novém Peugeotu 508 a 508 SW byl údajně koncipován tak, aby nabídl co nejintenzivnější pocity z řízení.

 

Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid - plud-in hybrid

Baterie je menší než v případě 3008 Hybrid4 a s kapacitou 11,8 kWh poskytuje dojezd ve 100% elektrickém režimu až 54 kilometrů dle cyklu WLTP u liftbacku a 52 kilometrů ve verzi SW. Nabití baterie pomocí Wallboxu nebo nabíjecí stanice s konektorem Mennekes trvá méně než 1 hodinu 45 minut. Je k tomu ale potřeba příplatková výbava. Tou je jednofázová palubní nabíječka s maximálním proudem 32 A, která umožňuje nabíjecí výkon 6,6 kW. Standardně bude pouze varianta s 16 A a tedy polovičním příkonem.

 

V závislosti na výbavě může elektrický dojezd klesnout až na 48 kilometrů u liftbacku a 47 kilometrů u kombíku. Stejně tak je to se spotřebou a emisemi. Spotřebu u obou karosářských variant Peugeot udává shodně ve výši 1,3 l/100 km, ale emise CO2 jsou u základního Peugeotu 508 od 29 do 34 g/km a u kombíku pak 30-36 g/km. Je tedy jasné, že i spotřeba se bude pohybovatv rámci několika desetin.

 

Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid - plud-in hybrid

Jisté ale je, že při volbě jakékoli výbavy bude možné při průběžném nabíjení jezdit na krátkých cestách (například do práce a zpět) velmi úsporně.Majitel bude mít nárok na značku EL, ze které kromě parkování na pražských modrých zónách do budoucna poplynou i jiné výhody.

 

Zajímavé je, že na rozdíl od mnohých plug-in hybridů nabízejí obě karosářské verze poměrně velkorysý zavazadlový prostor. Zatímco základní Peugeot 508 liftback nabídne 487 litrů, kombík dokonce 530 litrů.

Obě varianty bude možné objednat ve výbavách Allure, Allure Business, GT Line a GT. Ve Francii již jsou přijímány objednávky.,V dalších evropských zemích se tak stane v zimě 2019, ale v ČR až začátkem roku 2020. Ani česká cena tedy zatím není známa.

Komentáře ke článku