Novinky

  • 07.12.2019 Neutral Japonským Autem roku 2019 se stala Toyota RAV4

  • 05.12.2019 Neutral Konsorcium kanadského miliardáře Lawrence Strolla hodlá koupit Aston Martin.

  • 01.12.2019 Neutral Lewis Hamilton (Mercedes) vyhrál VC Abú Zabí, poslední závod F1 v roce 2019

Facebook Instagram

Modernizované Audi Q7

Modernizované Audi Q7

Velké prémiové SUV je ještě dynamičtější a prestižnější

Nejprodávanější model značky Audi Q7 prošel výraznou modernizaci vzhledu a dostal nejnovější technické vymoženosti, jakými jsou nový koncept dotykového ovládání, laserové světlomety HD Matrix a mild-hybridní pohon s napětím 48 V. Také velké SUV převzalo nový design modelů Q s důrazem na prestižní charakter. Nabízí kombinaci mimořádného vnitřního prostoru a vysoké úrovně jízdní dynamiky i excelentního komfortu.

Audi Q7

Nový design prodloužil délku o 11 milimetrů na 5063 milimetrů. Šířka je 1970 milimetrů a výška včetně střešní antény 1741 milimetrů. Audi Q7 je k dispozici v pěti- i sedmimístné verzi. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel má pětimístná verze zavazadlový prostor o objemu 865 až 2050 l s rovnou podlahou. LED světlomety se za příplatek dodávají s technologií HD Matrix LED a laserovými světly Audi.

Všechny sedmimístné verze mají v sériové výbavě vzduchové odpružení. Součástí paketu Exteriér S line je sportovní adaptivní vzduchové odpružení. V porovnání s normálním vzduchovým odpružením má o trochu tužší charakteristiku a o 15 milimetrů nižší světlou výšku. Umožňuje měnit světlou výšku vozidla. Audi Q7 se sériovým pohonem quattro je tak připraveno i na jízdu mimo zpevněné cesty. Prostřednictvím systému pro řízení jízdní dynamiky Audi drive select se sedmi jízdními módy lze nastavit příslušný režim pro jízdu v terénu.

Na přání je k dispozici elektromechanický systém aktivní stabilizace bočního náklonu. Při jízdě přímým směrem minimalizují nastavitelné příčné zkrutné stabilizátory pohyby karoserie na nerovném povrchu vozovky. Při sportovnější jízdě se zdůrazňuje optimální potlačování nežádoucích pohybů karoserie a boční náklon při průjezdu zatáčkou se tím výrazně sníží. Rovněž na přání se dodává i řízení všech kol.

Audi Q7

Na výběr jsou dvě výkonové verze vznětového motoru V6 3,0 l: 45 TDI/170 kW (231 k) a 50 TDI/210 kW (286 k). Krátce po uvedení na trh je doplní zážehový motor V6 3,0 l TFSI/250 kW (340 k). Později přijde také plug-in hybridní verze. Všechny motory pro Audi Q7 jsou kombinovány s osmistupňovou převodovkou tiptronic a trvalým pohonem všech kol quattro.

Všechny motory se dodávají standardně se systémem částečně hybridního pohonu (mild-hybrid - MHEV). Díky němu může spotřeba paliva v reálném provozu klesnout až o 0,7 l/100 km. Jeho hlavní součástí je motor/generátor RSG (Riemen-Starter-Generator) připojený ke spalovacímu motoru řemenem. Ten kombinuje funkce generátoru a spouštěče. RSG je součástí hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Při zpomalování rekuperuje kinetickou energii a přeměňuje ji na elektrickou, která se ukládá do akumulátorů. Nejvyšší výkon rekuperace je 8 kW. Pokud řidič uvolní pedál plynu při jízdě rychlostí v rozmezí 55 až 160 km/h, pohonná jednotka přejde do režimu rekuperace nebo pokračuje setrvačností buď na volnoběh, nebo s deaktivovaným motorem po dobu až 40 sekund. Jakmile řidič přidá plyn, RSG znovu spustí motor. Funkce start-stop může být aktivní již při rychlosti jízdy 22 km/h.

Audi Q7

Digitální koncept ovládání zahrnuje dva velké dotykové displeje s haptickým i akustickým potvrzením. Ve vypnutém stavu se horní displej zasune do velké černé ozdobné plochy. Digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit může za příplatek doplnit průhledový displej (Head-up).

Nejvyšší úroveň síťového propojení zajišťuje systém MMI Navigation plus, poskytující připojení k internetu LTE Advanced s vlastní vloženou SIM kartou, hotspot WLAN, hlasové ovládání a služby Audi connect, sahající od dopravních informací online přes navigaci s Google Earth až po hybridní příjem rozhlasového vysílání. Adaptivní asistent řízení vozidla, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu a asistentů pro jízdu v dopravní koloně a v jízdním pruhu, usnadňuje řidiči činnost především na delších trasách. Vůz ve spolupráci s asistentem pro hospodárnou jízdu předvídavě zpomaluje a zrychluje.

Audi Q7

Na vrcholu nabídky stojí sedadla Individual s nastavitelnými bočními polštáři a sportovní sedačky S plus, v obou případech na přání včetně klimatizace a masážní funkce. Na přání jsou připravena zadní sedadla plus - všechna tři samostatně nastavitelná v podélném směru s možností měnit sklon opěradla. Zákazníci si mohou navíc objednat třetí řadu se dvěma elektricky sklopnými sedadly.

Modernizované Audi Q7 přijde na český trh na podzim letošního roku s cenami začínajícími na 1 771 900 Kč za verzi Q7 45 TDI quattro.

Audi Q7

Komentáře ke článku