Novinky

  • 21.11.2018 Good Podle Zprávy MŽP emise NOx a částic z dopravy v období 2000 - 2017 poklesly.

  • 19.11.2018 Bad V Tokiu byl zatčen předseda Nissan Motor Carlos Ghosn za falšování údajů o příjmech.

  • 18.11.2018 Neutral Závod WEC na 6 h v Šanghaji vyhrála posádka Conway, López, Kobajaši v Toyotě

Facebook Instagram

Velký test deseti elektromobilů

Velký test deseti elektromobilů

AutoBest zjišťoval skutečný dojezd

Mezinárodní organizace motoristických novinářů AutoBest, v níž je zastoupeno 32 evropských zemí, ve spolupráci se španělským webem coches.net a Katalánským okruhem v Barceloně uspořádala srovnávací test deseti elektromobilů s homologovaným dojezdem podle metodiky WLTP přes 200 km (čtyři vozy mají dokonce dojezd přes 300 km). S vozy jezdili novináři v okolí Barcelony.

AutoBest EV

Automobily absolvovaly 180 km dlouhý okruh sestávající z kombinace dálnice, silnic a městských ulic. Po návratu na Katalánský okruh pokračovaly po závodní trati rychlostí 70 km/h až do úplného vyčerpání energie z akumulátorů podle indikátoru a poté dojely do padoku. Vozidla jela v konvoji za zaváděcím vozidlem, které ukazovalo trasu a určovalo rychlost jízdy. Řidiči se ve vozech střídali po absolvování 30 - 40 km, aby se eliminoval rozdílný styl jízdy. Všechna auta test absolvovala dvakrát.

Při používání elektromobilů mají významný vliv na dojezd klimatické podmínky, styl jízdy a použití některých komfortních prvků výbavy, především klimatizace. Při použití ekonomického režimu (eco mode) by u některých vozů bylo možné dosáhnout větší dojezd, stejně jako bez použití klimatizace a při extrémně úsporném stylu jízdy. Účelem testu ovšem nebylo dosažení maximálních hodnot, ale zjištění reálného dojezdu při běžných podmínkách jízdy většiny motoristů. Všechny vozy proto byly obsazeny jednou osobou, používala se klimatizace a pneumatiky měly výrobcem doporučený tlak. Jelo se ve standardním režimu, nikoliv tedy v eco-modu.

Vozy byly vybaveny měřicím zařízením Blunik. Po absolvování testu se dobíjely pod dohledem dvou zástupců organizace Bureau Veritas. K dobití byl použit jak běžný postup, tak rychlodobíjení.

AutoBest EV

Během testu automobily BMW i3, Kia Soul EV, Volkswagen e-Golf a Opel Ampera-e dosáhly dokonce lepšího výsledku, než je homologovaná hodnota podle metodiky WLTP. Renault Zoe, Tesla Model S a Tesla Model X dosáhly hodnoty lepší než 90 % homologované. Pouze Nissan Leaf a Jaguar I-Pace vykázaly výrazně nižší dojezd. Jaguar I-Pace ovšem byl v předprodukční verzi v podobě, v jaké absolvoval oficiální mediální představení, a se softwarem v prototypové verzi. Sériové vozy budou mít novější.

Organizace AutoBest při testu uvedla dva nové indexy. AutoBest EV Index 1 vyjadřuje vprocentech podíl skutečného dojezdu při testu v porovnání s hodnotou uváděnou podle WLTP. Nejlépe z hodnocení AutoBest indexu 1 vyšly vozy Kia Soul EV, Hyundai Ioniq a Volkswagen e-Golf, které výrazně překročily uváděnou hodnotu dojezdu.

Druhý AutoBest EV Index 2 vyjadřuje účinnost akumulátorů v poměru reálného dojezdu v kilometrech na kWh kapacity akumulátorů. V hodnocení AutoBest Index 2 dosáhly nejlepšího výsledku BMW i3, Hyundai Ioniq a Renault Zoe.

Hyundai Ioniq a Volkswagen e-Golf vykázaly mezi testovanými vozy nejnižší spotřebu elektrické energie, jen mírně nad 12 kWh/100 km.

Vozy Tesla Model S a Model X v testovaných verzích byly elektromobily s největším dojezdem na trhu díky kapacitě akumulátorů 100 kWh. V prodeji jsou i verze s kapacitou akumulátorů 75 kWh.

AutoBest EV

Model Test 1 (km) Test 2  (km) průměr  (km) NEDC  (km) WLTP  (km) EV 1
BMW i3 237,67 225,82 231,745 300 225 103,0 %
Hyundai Ioniq EV 224,07 199,73 211,9 280 204 103,8 %
Jaguar I-Pace 319,27 307,85 313,56 ND 480 65,3 %
Kia Soul EV 222,52 214,33 218,425 250 185* 118,0 %
Nissan Leaf 220,33 235,65 227,99 378 285 80,0 %
Opel Ampera-e 375,2 379,2 377,2 520 380 99,3 %
Renault Zoe 40 295,44 273,1 284,27 400 300 94,7 %
Tesla Model S 100 433,66 411,64 422,65 632 461* 91,6 %
Tesla Model X 100 395,25 404,89 400,07 565 430* 93,0 %
Volkswagen e-Golf 244,89 218,63 231,76 300 219 105,8 %

* vypočtená hodnota (nemá dosud homologaci podle WLTP)

 

Model výkon (kW) kapacita (kWh) dojezd (km) spotřeba (kWh/100 km) EV 2 (km/kWh) čas dobíjení normal čas dobíjení fast
BMW i3 125 / 170 33,2 231,745 14,8 6,98 14 h 25’
Hyundai Ioniq EV 88 / 120 30,5 211,9 12,2 6,95 14 h 30’ 25’
Jaguar I-Pace 294 / 400 90 313,56 27,5 3,48 43 h 30’ 1h 15’
Kia Soul EV 81 / 111 33 218,425 13,6 6,62 15 h 30’ 30’
Nissan Leaf 110 / 150 40 227,99 16,3 5,7 19 h 30’ 35’
Opel Ampera-e 150 / 204 60 377,2 16,1 6,29 30 h 25’
Renault Zoe 40 80 / 109 41 284,27 14,6 6,93 19 h 45’
Tesla Model S 100 311 / 420 100 422,65 20,6 4,23 45 h 15’ 30’
Tesla Model X 100 311 / 420 100 400,07 23,4 4 45 h 15’ 30’
Volkswagen e-Golf 100 / 136 35,8 231,76 12,4 6,47 16 h 30’ 40’

 

AutoBest EV

 

Komentáře ke článku

reklama
reklama