Novinky

  • 31.03.2020 Neutral Škoda Auto připravila balíček opatření na podporu svých prodejců

  • 30.03.2020 Bad Pařížský autosalon se letos neuskuteční, hledá se jeho redukovaný formát

  • 30.03.2020 Bad Toyota zastavuje nejméně do 19. dubna výrobu ve svých evropských závodech

Facebook Instagram

Agresivita nese smrt

Agresivita nese smrt

Vinu mají povaha i vnější faktory

Podle údajů programu Národní strategie bezpečnosti silničního provozu přišlo v letech 2006 až 2016 vlivem agresivního způsobu jízdy u nás o život 2983 lidí. Toto chování je problémem i v jiných zemích, když sehrává negativní roli až ve 40 procentech smrtelných nehod.

V obecné rovině lze jeho původ hledat nejen ve vrozené dispozici daného člověka, ale způsobit ho může rovněž naučené jednání, a především pak provokující vnější faktory. „Dle průzkumu provedeného EOS Gallup Europe se jedná o bezdůvodné zabrání dvou parkovacích míst, včasné neztlumení dálkových světel, vjetí do ucpané křižovatky a následné zablokování provozu, předjetí řady čekajících řidičů a bezohledné natlačení se do jejího čela, odbočování z levého jízdního pruhu na poslední chvíli a změna pruhů bez použití ukazatele směru,“ vypočítává největší prohřešky Roman Budský, předseda expertní rady platformy Vize 0. 

Agresivita za volantem vede ke smutným koncům

Agresivní šoféři svým jednáním nejen zvyšují riziko střetu, ale zároveň negativně působí na psychiku svých obětí. „Někteří z nich se často pasují do role strážců pravidel silničního provozu a poklesky ostatních tvrdě trestají – různým typem blokování nebo výhružnými či vulgárními gesty,“ uvádí podporučík Miroslav Kolda, vedoucí Oddělení silničního dohledu Krajského ředitelství policie Karlovarského kraje.

Může tak vznikat kaskádový efekt, kdy jeden nezodpovědný jedinec vybudí útočné pudy u řady dalších. Ostatně 51 % obyvatel zemí EU přiznává, že v poslední době projevili vůči ostatním agresivitu. V ČR jde o nemalých 42 procent, což je poměrně alarmující zjištění.

Komentáře ke článku