Novinky

  • 07.04.2020 Bad Podle sdružení AutoSAP ochromila epidemie koronaviru 90 % autoprůmyslu u nás

  • 06.04.2020 Neutral Ve V. Británii uspěla kolektivní žaloba na Volkswagen kvůli falšování množství emisí

  • 06.04.2020 Neutral Automobilka Ford přeruší výrobu v Evropě nejméně do 4. května

Facebook Instagram

Nepříjemná ranní překvapení

Nepříjemná ranní překvapení

Letní směs do zimy nepatří

Ačkoliv skutečné bílé zimy se v nížinách už asi nedočkáme, není to důvod pro to, abychom šetřili na nesprávném místě. Týká se to i zimní směsi do ostřikovačů.

Mnoho motoristů se rozhodlo přečkat toto období s její letní variantou. Potom byli nemile překvapeni, když po ranních mrazících nemohli zařízení uvést do činnosti.

Obecně platí, že letní varianta má za úkol zejména odstraňování hmyzu a dalších nečistot, zatímco zimní je určena pro boj s námrazou. Především je však nutné, aby se z ní nestala jen hrouda ledu, která navíc může způsobit poškození celé soustavy. Aby odolala teplotě -20 °C, musí obsahovat okolo 30 % alkoholu. Je proto rozumnější pořídit si koncentrovanější kapalinu s vyšší mrazuvzdorností. Pokud v nádržce zůstal zbytek letní směsi, je třeba po dolití počítat se sníženou účinností kvůli naředění.

 

S tímhle si letní směs určitě neporadí

 

Zásobníky v autě mívají objem okolo pěti litrů, pokud je ovšem vybavené zároveň ostřikovači světlometů, nejsou výjimkou i desetilitrové. Na to budeme brát zřetel při nákupu „nemrzky“. Nejprve zjistíme, kde je u vozu nádobka na kapalinu umístěna. Různě velký průměr mají také nalévací otvory. Spotřeba se odvíjí od toho, jak často a kde jezdíme, a zda se čistí pouze čelní sklo, nebo i světlomety. K maximu stoupá, když se rtuť teploměru pohybuje kolem nuly. Tehdy se tající sníh a břečka nejsnadněji a ve velkém množství dostávají na vozidlo. Podobně je tomu také při jízdě po dálnici.

Komentáře ke článku