Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Rychlost není při nabíjení všechno

Rychlost není při nabíjení všechno

Důležité je udržení vysokého výkonu

Schopnost využívat funkci rychlého nabíjení vysokým výkonem (HPC – High Power Charging) je sice nezbytným předpokladem pro provoz každého elektromobilu, nikoli však rozhodujícím faktorem, který by zkracoval dobu strávenou u stojanu.

Minimálně stejně důležitá je způsobilost akumulátoru odebírat vysoké elektrické proudy v širokém rozsahu. Pokud je vozidlo nabíjeno nejvyšším výkonem jen po relativně krátkou dobu a ten poté prudce klesá, snižuje se tím také množství doplněné elektrické energie za jednotku času.

To ovšem neplatí pro Audi e-tron 55. Jestliže je připojeno ke stojanu HPC s kapacitou 150 kW, zůstává nabíjecí křivka v oblasti vysokého výkonu nepřetržitě po dlouhou periodu.

Za ideálních podmínek je vůz nabíjen v rozsahu od pěti do sedmdesáti procent kapacity baterií na hranici maximálního výkonu. Poté začne inteligentní systém řízení elektrický proud postupně snižovat.

Při každodenním používání to zákazníkům přináší důležitou výhodu. K doplnění elektrické energie pro dojezd 110 kilometrů postačuje v optimálním případě necelých deset minut. Hranice 80 % je pak dosažena zhruba po třiceti minutách.

Komentáře ke článku