Přidáte se k nám?
BMW dopřává Radost z jízdy už 55 let
Kořeny úspěšného sloganu jsou však mnohem starší
Před 55 lety se zrodil reklamní slogan Radost z jízdy (v originále Freude am Fahren), patrně nejtypičtější pro vozy BMW.
Poprvé však toto slovní spojení bylo použito už ve třicátých letech při propagaci BMW 326 Cabrio, ovšem v rámci souvislého textu: „Přesvědčí vás pocity klidu a bezpečí, které na Vás přenese, a tím Vám dodá dvojnásobnou radost z jízdy.“
Radost z jízdy přinášejí vozy BMW už 55 let
V roce 1964 se v kampani na vozidla takzvané Nové třídy objevilo motto Radost z auta – radost z jízdy. Ve stejné době se automobilka obrátila na společnost Bernt Spiegel, aby pro ni provedla průzkum vnímání značky. Výsledky byly překvapivé – BMW stále definovaly sportovní automobily třicátých let, zejména legendární BMW 328. Proto bylo přijato rozhodnutí klást v komunikaci se zákazníkem větší důraz na dynamický charakter a technologie.
Slovní spojení Radost z jízdy má své kořeny už ve třicátých letech
Představila se takto koncipovaná řada 02, zahrnující modely 1602, 1802, 2002, 1502 a různé odvozené verze. Současně začalo BMW ve spolupráci s reklamní agenturou Gramm & Gery budovat svoji novou image. Roku 1965 oficiálně přijalo slogan Freude am Fahren. Společně s ním se ovšem dalších sedm let vyskytovala varianta Aus Freude am Fahren (Z radosti z jízdy).
Žertík na účet konkurence. Slogan hlásá, že Radost z jízdy může zajistit i Mercedes
Postupně vznikaly cizojazyčné mutace – anglická Sheer Driving Pleasure, francouzská Le plazir Driving nebo The Ultimate Driving Machine pro USA.
Určitou kuriozitou je, že počátkem devadesátých let, kdy ještě u nás nefungoval oficiální importér, přišel jeden z dovozců s vlastním nápadem. Tvrdil, že zatáčku lze projet pomalu, rychle nebo s BMW. Postupně ale i v České republice převládla Radost z jízdy.
Komentáře ke článku