Novinky

  • 30.07.2025 Good Roman Roubíček představí na výstavě Racing Expo svůj závodní vůz Praga R1T

  • 30.07.2025 Neutral Dvě třetiny Čechů pijí ledovou kávu nejčastěji na čerpací stanici

  • 16.04.2025 Good Automotodrom Brno zahájil kompletní rekonstrukci Masarykova okruhu

Facebook Instagram

BMW dopřává Radost z jízdy už 55 let

BMW dopřává Radost z jízdy už 55 let

Kořeny úspěšného sloganu jsou však mnohem starší

Před 55 lety se zrodil reklamní slogan Radost z jízdy (v originále Freude am Fahren), patrně nejtypičtější pro vozy BMW.

Poprvé však toto slovní spojení bylo použito už ve třicátých letech při propagaci BMW 326 Cabrio, ovšem v rámci souvislého textu: „Přesvědčí vás pocity klidu a bezpečí, které na Vás přenese, a tím Vám dodá dvojnásobnou radost z jízdy.“ 

Radost z jízdy přinášejí vozy BMW už 55 let

V roce 1964 se v kampani na vozidla takzvané Nové třídy objevilo motto Radost z auta – radost z jízdy. Ve stejné době se automobilka obrátila na společnost Bernt Spiegel, aby pro ni provedla průzkum vnímání značky. Výsledky byly překvapivé – BMW stále definovaly sportovní automobily třicátých let, zejména legendární BMW 328. Proto bylo přijato rozhodnutí klást v komunikaci se zákazníkem větší důraz na dynamický charakter a technologie. 

Slovní spojení Radost z jízdy má své kořeny už ve třicátých letech

Představila se takto koncipovaná řada 02, zahrnující modely 1602, 1802, 2002, 1502 a různé odvozené verze. Současně začalo BMW ve spolupráci s reklamní agenturou Gramm & Gery budovat svoji novou image. Roku 1965 oficiálně přijalo slogan Freude am Fahren. Společně s ním se ovšem dalších sedm let vyskytovala varianta Aus Freude am Fahren (Z radosti z jízdy). 

Žertík na účet konkurence. Slogan hlásá, že Radost z jízdy může zajistit i Mercedes

Postupně vznikaly cizojazyčné mutace – anglická Sheer Driving Pleasure, francouzská Le plazir Driving nebo The Ultimate Driving Machine pro USA.

Určitou kuriozitou je, že počátkem devadesátých let, kdy ještě u nás nefungoval oficiální importér, přišel jeden z dovozců s vlastním nápadem. Tvrdil, že zatáčku lze projet pomalu, rychle nebo s BMW. Postupně ale i v České republice převládla Radost z jízdy.

Komentáře ke článku