Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Osvícené nové pětkové BMW

Osvícené nové pětkové BMW

Na trh bude uvedeno v červenci 2020

BMW představilo novou podobu své řady 5. Uvedení na trh je plánováno na červenec 2020. Vůz bude vznikat v továrně v bavorském Dingolfingu a v partnerském závodě Magna Steyr v rakouském Štýrském Hradci. Výhradně pro Čínu určený sedan s prodlouženým rozvorem se vyrábí v Šenjangu.

Obě karosářské verze, tedy sedan a kombi Touring, mají rozměry identické se svými předchůdci, jen délka narostla o 27, respektive 21 milimetrů na hodnotu 4963 milimetrů.

Mezi nejvýraznější rysy přepracované přední části patří maska chladiče ve tvaru ledvinek a LED přední světlomety s automatickým vyrovnáváním dosvitu. Na přání lze získat adaptivní LED světla s neoslňujícím asistentem BMW Selective Beam. Ten má díky matrixové technologii prodloužený dosvit světelného kuželu a zároveň účinněji zabraňuje oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Zdroj dálkových světel je rozdělen na čtyři LED segmenty, které se dají podle potřeby a situace nezávisle na sobě aktivovat a deaktivovat. V okamžiku, kdy vpředu umístěná kamera detekuje protijedoucí nebo stejným směrem mířící vozidlo, osvětlují prostor před automobilem pouze potkávací světla, zatímco zbývající součásti nadále zlepšují viditelnost okolo silnice.

Za příplatek zákazník obdrží světlomety BMW Laserlight. Tento systém disponuje dynamickým laserovým matrixovým modulem, který v rychlostech nad 60 km/h zesiluje neoslňující paprsek dálkových světel a sleduje profil komunikace. Dosah světelného kuželu až 650 metrů je oproti běžnému provedení u řady 5 téměř dvojnásobný. 

Pětkové BMW je vybaveno špičkovou světelnou technikou

Nabízený M sportovní paket zahrnuje přední nárazník, jehož plochu rozděluje otvor ve tvaru písmene U. Výplně zvětšených nasávacích otvorů mají nyní mřížkovitou strukturu. Výrazněji tvarovaný je difuzor v zadním nárazníku.

V interiéru je standardní součástí operačního systému iDrive volně stojící kontrolní displej s úhlopříčkou 10,25 palce. Podobně se už v základu nachází u všech modelů řady 5 automatická klimatizace se samostatným ovládáním pro řidiče a spolujezdce a funkcí SYNC.

Objem zavazadlového prostoru u sedanu nadále činí 530 litrů (po sklopení opěradel zadních sedadel 1560 litrů), u kombi 1700 litrů. 

Zavazadelník u kombi Touring má objem až 1700 litrů

Vrcholnou motorizaci představuje pohonná jednotka V8. Generuje maximální výkon 390 kW/530 k a nejvyšší točivý moment 750 Nm. Dále jsou zde další tři zážehové agregáty. Dva čtyřválce a jeden šestiválec disponují dvoukomorovými turbodmychadly, přímým vstřikováním s tlakem až 350 bar a plně variabilním rozvodem s technologiemi Valvetronic a Double-Vanos. Čtyřválce v sobě skrývají 135 kW/184 k, respektive 185 kW/252 k, řadový šestiválec 245 kW/333 k.

Vznětovou větev reprezentují čtyřválec (140 kW/190 k) a dva šestiválce (210 kW/286 k, 250 kW/340 k) s dvoustupňovým přeplňováním turbodmychadly a přímým vstřikováním common-rail. K přenosu síly na kola slouží osmistupňová samočinná převodovka Steptronic. 

Schéma plug-in hybridního pohonu

Zájemce o plug-in hybridy uspokojí kombinace zážehového motoru (135 kW/184 k) s elektromotorem (80 kW/109 k), zabudovaným do převodovky Steptronic. Dalších 30 kW/40 k je možné přidat prostřednictvím funkce XtraBoost. Dojezd čistě na elektřinu se pohybuje od 56 do 67 kilometrů.

Komentáře ke článku