Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Řidič může dát asistentům volno

Řidič může dát asistentům volno

BMW M5 pro sportovní řádění

BMW uvádí inovované modely M5 a M5 Competition. Vnějškově se odlišují pozměněnou maskou chladiče a přepracovaným předním a zadním nárazníkem. Hliníková kapota motoru, blatníky s typickým M žebrováním a střecha z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) snižují hmotnost vozidla.

V interiéru zaujme zvětšená kontrolní obrazovka s úhlopříčkou 12,3 palce. Dvě nová tlačítka na středové konzoli skýtají snadnější přístup k nastavení vozidla a různým údajům na přístrojovém panelu a head-up displeji. 

BMW M5 bude doma i na závodních okruzích

Stisknutím ovladače M Mode může řidič přepínat mezi jízdními režimy Road a Sport. Jeho dlouhým podržením pak aktivuje Track. Mód Sport způsobí deaktivaci všech asistenčních systémů řízení a brzdění, kromě varování před čelní srážkou a vyhýbacího asistentu. Track je určen výhradně pro závodní okruhy. Vyřadí z činnosti veškeré bezpečnostní pojistky a rovněž vypne audio a kontrolní displej.

Pohonná jednotka BMW M5 disponuje maximálním výkonem 441 kW/600 k, generovaným při 6000 1/min. BMW M5 Competition poskytuje až 460 kW/625 k. Nejvyšší točivý moment dosahuje 750 Nm a nastupuje už v 1800 1/min. Z nuly na stovku se auto dostane za 3,4 sekundy, Competition za 3,3 sekundy. Dvoustovku pokoří za 11,1, respektive 10,8 sekundy. Maximálka je limitována hodnotou 250 km/h, nicméně při použití paketu M Driver’s se šplhá na 305 km/h. Standardně je dodávána převodovka M Steptronic s možností řazení páčkou na volantu. 

Pracoviště řidiče se zvětšeným kontrolním displejem

Inteligentní pohon všech kol M xDrive upřednostňuje zadní nápravu. Centrálně řízená spolupráce mezi ním a aktivním M diferenciálem zajišťuje přenos výkonu agregátu na kola automobilu s maximální možnou účinností. Šofér ovšem sám může měnit způsob rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu, a také upravit reakce stabilizačního zařízení Dynamic Stability Control (DSC).

Pneumatiky (přední: 275/40 R19, zadní: 285/40 R19) byly vyvinuty speciálně pro BMW M5 a jsou obuty na leštěných ráfcích z lehké slitiny. Za příplatek se dají získat kola dvacetipalcová.

V tomto prostoru se skrývá 600 koňských sil

BMW M5 Competition má podvozek snížený ve srovnání s BMW M5 o sedm milimetrů a odlišné pružiny a tlumiče. Zvětšený odklon předních kol zvyšuje stabilitu a lépe absorbuje boční síly ve vysokých rychlostech. Příčná ramena pro udržování sbíhavosti zadní nápravy dostala namísto gumových silentbloků kloubky. Zadní příčný zkrutný stabilizátor je tužší. Upravené uložení předního příčného stabilizátoru přineslo celkově tužší zavěšení, které má pozitivní vliv na přesnost a reakce řízení.

Komentáře ke článku