Novinky

  • 06.05.2021 Good Magistrát hl. m. Prahy oznámil záměr odstranit 1 800 informačních a směrových tabulí za účelem omezit vizuální smog

  • 21.04.2021 Neutral Světovým autem roku 2021 se stal Volkswagen ID.4

  • 19.04.2021 Good Max Verstappen (Red Bull) vyhrál Velkou cenu Emilie-Romagni F1

Facebook Instagram

Před sedmdesáti lety se Brouk ocitl v krabici

Před sedmdesáti lety se Brouk ocitl v krabici

Montážní sady vozů VW putují dnes do celého světa

Již sedmdesát let dodává Volkswagen do zahraničí vozidla rozložená na jednotlivé díly. Ta jsou následně v cílové zemi smontována. Tento postup nese mezinárodní označení CKD (Completely Knocked-Down).

Zpočátku šlo jen o získávání nových trhů, ale v současnosti CKD zajišťuje také zásobování globální výrobní sítě Volkswagenu. Všechny objednávky CKD směřují do centrály ve Wolfsburgu. Její nákupní oddělení zajistí potřebné automobilové komponenty. Ty jsou pak zkompletovány a zabaleny do jedné zásilky v některém z osmi distribučních center, naloženy do kontejneru a odeslány lodí, po železnici nebo letecky do zámoří či Ruska. Celý proces trvá přibližně osm týdnů. 

Dřevěné bedny dnes nahradily unifikované kontejnery

Všechno začalo v roce 1950. Tehdy byl do Irska v této podobě přepraven první Brouk. Další putovaly do Jižní Afriky, Argentiny, Brazílie a Mexika. Na této činnosti ostatně vyrostly velké továrny v Latinské Americe, jakými jsou například Volkswagen do Brasil nebo Volkswagen de México. Dnes největší montážní základna funguje v Jižní Africe. Vznikají v ní mimo jiné vozy Polo s pravostranným řízením.

Komentáře ke článku