Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Před 75 lety začala sériová výroba Brouka

Před 75 lety začala sériová výroba Brouka

Legendárního Typu 1 vzniklo přes 21 milionů kusů

Dne 27. prosince 1945 se rozeběhla sériová výroba sedanu Volkswagen (Typ 1), jenž je daleko známější jako Brouk. Projekt vznikl původně v období Třetí říše, ale přerušilo ho vypuknutí druhé světové války. Do jejího konce opustilo brány závodu Volkswagen ve Wolfsburgu jen 630 kusů modelu, který dostal v roce 1938 nové označení KdF-Wagen. Přednost v té době samozřejmě měly dodávky výzbroje pro wehrmacht.

Civilní produkce naběhla pod dohledem britské vojenské vlády, která převzala společnost Volkswagenwerk GmbH v červnu 1945. Záměrem bylo zajistit tímto způsobem nezbytnou dopravu v rámci okupační zóny. 

První volkswageny vznikaly ve Wolfsburgu už těsně po skončení druhé světové války

Již v srpnu 1945 přišla první objednávka na 20 000 vozidel. Zpočátku se musely řešit velké problémy se zajišťováním potravin a bydlení pro zaměstnance. Negativní vliv sehrávaly také váznoucí dodávky materiálu a energií. Navzdory tomu se do konce roku 1945 podařilo vyexpedovat 55 Brouků. Od roku 1946 do měnové reformy pak dělníci zvládali, stále limitováni nedostatkem zdrojů, sestavit v průměru tisíc aut měsíčně. Napřesrok zamířily volkswageny také do ciziny.  

Typ 1 alias Brouk se stal po celém světě tak populární jako žádný jiný automobil. Rekordmanem byl jak dobou výroby, tak i zhotoveným množstvím. Poslední sjel z montážní linky v Mexiku až v červenci 2003 a nesl pořadové číslo 21 529 464.

Komentáře ke článku