Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Nekompromisně elektrické, digitální a cirkulární

Nekompromisně elektrické, digitální a cirkulární

Nové éra BMW

Automobilka BMW vstoupila do roku 2021 s ambiciózními cíli růstu prodejů a ziskovosti a v nadcházejících měsících uvede na trh první modely řadící se do rozsáhlé technologické ofenzivy. Současně si stanovila směr pro svoji komplexní přeměnu, od poloviny tohoto desetiletí posune nová generace modelů z technologického hlediska prémiovou mobilitu na zcela novou úroveň.

BMW Group má pro rok 2021 ambiciózní plány. Nový rok jsme zahájili intenzivním tempem a usilujeme o co nejrychlejší návrat na předkrizovou úroveň, chceme přitom jít ještě dále,“ řekl Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG. „Máme jasný plán k tomu, aby se transformace našeho průmyslového odvětví stala v příštích letech pro BMW skutečnou konkurenční výhodou. Tento plán zní: nekompromisně elektrické, digitální a cirkulární.

BMW iDrive

 

BMW plánuje přechod na plně elektricky propojenou mobilitu ve třech fázích. První fáze zahrnovala průkopnický projekt v oblasti elektromobility – Project i, jehož součástí byl vývoj nové technologie a současně také její zavedení do sériové výroby. Postupem času se tato technologie integrovala do celého produktového portfolia, a to zejména ve formě plug-in hybridních modulů. Kromě samotného elektrického hnacího ústrojí patří mezi další klíčové faktory transformace vývoj software a digitální interakce s vozidlem.

Již v roce 2014 vytvořila BMW Group systém, který umožňuje objednávat a platit za služby online, a to přímo z vozidla prostřednictvím obchodu BMW ConnectedDrive Store. Kromě toho mohou řidiči BMW od roku 2018 udržovat software svých vozů aktuální prostřednictvím aktualizací softwaru na dálku, které fungují podobně jako stahování nejnovějšího softwaru v chytrých telefonech.

Druhá fáze transformace začala možností zvolit preferovaný typ hnacího ústrojí (od spalovacích motorů až po čistě elektrický pohon) v jedné modelové řadě. Předpokladem této flexibility jsou inteligentní architektury vozidel a vysoce přizpůsobivá výrobní síť, která umožňuje maximální zaměnitelnost různých druhů pohonu.

V oblasti digitalizace BMW v roce 2021 uvede na trh svůj nejnovější BMW Operační systém 8, který bude poprvé instalován do čistě elektrického BMW iX*, kde bude základem pro osmou generaci BMW iDrive. Obě technologie budou následně zavedeny do dalších modelových řad. Počet vozidel, která lze aktualizovat pomocí funkce Remote Software Upgrade, neustále roste. Do konce roku 2021 bude BMW Group s počtem více než dva miliony mít největší flotilu vozidel na světě schopnou bezdrátově instalovat nové nebo aktualizovat stávající funkce.

Kombinace architektury chytrých vozidel a vysoce flexibilní výrobní sítě umožní společnosti BMW Group mít do roku 2023 na silnicích po celém světě kolem dvanácti čistě elektrických modelů. V letošním roce jsou na trhu již tři modely, BMW i3*, MINI SE* a BMW iX3*, k nimž se letos přidají dva klíčové inovativní modely, jmenovitě BMW iX* a BMW i4, druhé jmenované dokonce o tři měsíce dříve, než bylo původně plánováno.

 

Uvedení modelů BMW iX* a BMW i4 bude v roce 2021 znamenat zahájení naší technologické ofenzivy: tato dvě čistě elektrická vozidla nastaví měřítko pro elektromobily budoucnosti,“ řekl Zipse.

Budoucnost BMW

 

V příštích letech budou následovat čistě elektrické verze velmi populárních modelů BMW řady 5 a BMW X1, spolu s dalšími modely, jako je BMW řady 7 a nástupce MINI Countryman. Na základě této strategie bude mít BMW Group do roku 2023 na silnici alespoň jeden čistě elektrický model v přibližně 90 procentech svých současných tržních segmentů. „Elektromobilitu v našem výrobním programu zavádíme v širokém měřítku, místo toho, abychom zůstali pouze u specializovaných produktů,“ uvedl Zipse.

Do roku 2025, kdy druhá fáze současné transformace dosáhne svého vrcholu, porostou dodávky čistě elektrických modelů v průměru o více než 50 procent ročně, a tedy více než desetkrát ve srovnání s rokem 2020. Do konce roku 2025 BMW Group svým zákazníkům po celém světě dodá přibližně dva miliony čistě elektrických vozidel.

Třetí fáze transformace se začne uplatňovat od roku 2025. V této fázi bude produktová řada BMW Group, která se úspěšně rozrůstá po celá desetiletí, navržena v rámci projektu „Neue Klasse“ zcela nově. Přístup Neue Klasse se bude vyznačovat třemi klíčovými aspekty: zcela nově definovanou IT a softwarovou architekturou, novou generací vysokovýkonných elektrických pohonů a baterií a radikálně novým přístupem k udržitelnosti v průběhu celého životního cyklu vozidla.

 

Tyto prvky budou prostupovat celou architekturou těchto vozidel, která bude navržena od základu pro elektrický pohon. Tím stanoví nový standard v oblasti digitalizace a elektrifikace a současně zajistí přenos charakteristického stylu BMW do budoucích generací vozidel.

Budoucnost BMW

 

 

Komentáře ke článku