Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Nissan GT-R50 by Italdesign

Nissan GT-R50 by Italdesign

Prototyp pro limitovanou sérii

V automobilovém průmyslu je dnes možné ledacos. Dokazuje to supersport Nissan s karoserií od koncernu Volkswagen! Společnosti Nissan a Italdesign předvedly vůz Nissan GT-R50 by Italdesign, který vznikl z jejich vzájemné spolupráce na oslavu dvou půlstoletých výročí. 

Společnost Italdesign, která v roce 2018 slaví 50. výročí od svého založení Giorgettem Giugiarem, je od roku 2010 součástí skupiny Volkswagen Group. Nissan GT-R50 by Italdesign má za základ model Nissan GT-R Nismo 2018, připomínající 50. výročí sportovních Nissanů GT-R. Vozidlo vyvinula, navrhla a postavila společnost Italdesign. Výrazný a detailní vnější i vnitřní design vozu je dílem týmů Nissan Design Europe v Londýně a Nissan Design America.

Kapota dostala výraznější prolisy a tenké LED světlomety. Linie střechy se snížila o 54 mm. Zlatě vyvedené výstupy chladicího vzduchu za předními koly připomínají samurajský meč. Vůz je dlouhý 4784 mm s rozvorem náprav 2780 mm.

V interiéru se střídají dva různé povrchy z uhlíkových vláken. Zlaté detaily zdobí kapotu i přístrojovou desku, vnitřní obložení dveří a futuristickou řadicí páku. Střední část a ramena volantu jsou z uhlíkových vláken.

Pod kapotou je ručně montovaný motor V6 3,8 l od divize Nismo, odvozený se závodního motoru pro GT3 a dosahující výkonu 530 kW (720 k) a točivého momentu 780 N.m s pomocí závodních turbodmychadel GT3. Dvouspojková šestistupňová převodovka má sekvenční řazení. Vpředu uložený motor pohání všechna kola. Přepracované pérování je s nastavitelnými tlumiči Bilstein DampTronic. Brzdy Brembo s kotouči s vnitřním chlazením mají vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny.

Nissan GT-R 50 by Italdesign není novou generací vozů GT-R, ale oslavou dvou významných výročí. V Evropě se poprvé objeví příští měsíc.

 

 

 

 

Komentáře ke článku