Novinky

  • 21.11.2018 Good Podle Zprávy MŽP emise NOx a částic z dopravy v období 2000 - 2017 poklesly.

  • 19.11.2018 Bad V Tokiu byl zatčen předseda Nissan Motor Carlos Ghosn za falšování údajů o příjmech.

  • 18.11.2018 Neutral Závod WEC na 6 h v Šanghaji vyhrála posádka Conway, López, Kobajaši v Toyotě

Facebook Instagram

Dravé BMW řady 8 Cabrio

Dravé BMW řady 8 Cabrio

Velké kupé odhodilo střechu

Není to dlouho, co mnichovská automobilka oznámila návrat na bojiště velkých luxusních kupé. Jejich výkladní skříň v podobě řady 8 nyní dostane i verzi kabriolet.

Cabrio si s sebou nese to nejlepší z verze kupé a navrch přináší nově vyvinutou plátěnou střechu, která se dokáže složit během patnácti vteřin. Otevřený čtyřmístný vůz bude útočit na peněženky movitějších zákazníků a má za úkol zvednout prestiž značky. 

Atletický vzhled modelu by se měl projevit jak s nataženou, tak i se staženou střechou. Výrazné dynamické linky tu podtrhují dravost dvojice motorů pod kapotou. Tím prvním je vznětový řadový šestiválec o výkonu 235 kW (320 k). Ten se stane spíše hospodárnější volbou a to hlavně díky kombinované spotřebě 5,9 až 6,3 litru na 100 km. Na dynamice mu to však neubírá, zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 5,2 sekundy. BMW slibuje i zajímavý zvukový doprovod, což je u vznětového motoru neobvyklé.

Pro náročnější řidiče má automobilka připravenou verzi M850i. Vidlicový osmiválec o obsahu 4,4 litru ze svých útrob doluje masivních 390 kW (530 k) a točivý moment 750 Nm. Vyšší kombinovaná spotřeba, sahající až k deseti litrům na 100 kilometrů, je zde kompenzována agresivní dynamikou. Stovka pod čtyři sekundy je jistota. Oběma zmíněným motorizacím pomáhá přenést výkon výhradně osmistupňová automatická převodovka Steptronic.

Obě motorizace jsou k dispozici pouze s pohonem všech kol xDrive. O přesný přenos výkonu se u verze M850i navíc stará elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Výkon je rozdělován vždy podle potřeby prostřednictvím elektronicky ovládané vícelamelové spojky, která je propojena s hnacím ústrojím a regulačními systémy podvozku. Milovníci malování obrázků na asfalt s pomocí zadních pneumatik se však nemusejí obávat, že by o svou kratochvíli přišli. Pokud není potřeba, směřuje se všechen výkon na zadní kola.

Podvozek je nastaven stejně jako u verze kupé. To znamená kompromis mezi pohodlím a dynamikou sportovního vozu. Adaptivní M podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, který se o vše stará, patří u obou verzí ke standardní výbavě. Velkou roli zde hraje i nízko položené těžiště, které ještě více eliminuje boční náklony. Co se zastavení týče, na obou nápravách jsou namontovány kotouče s vnitřním chlazením a pro tento model specifické brzdové destičky.

Drtivá většina toho nejlepšího, co lze u BMW získat, je u verze M850i základní výbavou, majitelé vznětové verze si ale budou moci připlatit M sportovní paket. Co ale v obou verzích získáte bez příplatku, je například paket asistenčních systémů. Zahrnuje varování před čelní srážkou a před kolizí s chodcem s brzdnou funkcí, ukazatel rychlostních limitů Speed Limit Info, upozornění na automobily blížící se zezadu nebo systém varování při změně pruhu.

Samozřejmostí je pak hýčkání pasažérů v interiéru těmi nejmodernějšími technologiemi. Inteligentní osobní asistent, se kterým si můžete povídat, je také součástí základní výbavy. Stejně tak i digitální přístrojový štít Live Cockpit Professional. Na palubě jinak k výraznějším změnám nedošlo. Jediné, co stojí za zmínku, je zmenšení zavazadlového prostoru o 70 litrů, z původních 420 l, z důvodu uložení střechy.

Naživo se BMW řady 8 Cabrio poprvé představí na konci listopadu na autosalonu v Los Angeles. Prodej začne v březnu 2019.

 

Základní údaje - BMW řady 8 Cabrio

Karoserie: kabriolet
Počet míst: 2
Předchůdce: není
Příbuzné modely: nejsou
Hlavní konkurenti: Mercedes-Benz S kabriolet
Platforma: CLAR
Pohon: xDrive
Motor: Vznětový – 840d/ 235 kW (320 k)
Zážehový – M850i/ 390 kW (530 k)
Umístění motoru: vpředu
Převodovka: osmistupňová automatická Steptronic
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km: 840d/ 5,2 s
M850i/ 3,9 s
Spotřeba paliva podle VLTP: 840d/ 5,9 – 6,3 l/100km
M850i/ 9,9 – 10 l/100 km
Délka: 4851 mm
Výška: 1345 mm
Rozvor náprav: 2822 mm
Průměr otáčení: 11,9 m
Provozní hmotnost: 2030 – 2090 kg
Užitečné zatížení: 530 kg
Objem zavazadlového prostoru: 350 l
Místo výroby: Dingolfing, Německo
Záruka: zatím nezveřejněna
Cena základní verze: zatím nezveřejněna

Komentáře ke článku

reklama
reklama