Novinky

  • 16.12.2018 Good Jacques Villeneuve pojede NASCAR Euro Series 2018, takže by měl startovat i v Mostě.

  • 15.12.2018 Bad Policie v Illinois na základě záznamů na YouTube zatkla pět mužů za nelegální závody.

  • 14.12.2018 Good Seat v Martorellu po 25 letech překročil hranici 10 milionů vyrobených aut.

Facebook Instagram

Česká premiéra Toyoty Camry Hybrid

Česká premiéra Toyoty Camry Hybrid

Návrat po čtrnácti letech

Sedan vyšší střední třídy Toyota Camry v minulosti v Evropě, včetně České republiky, plnil roli vlajkové lodi značky Toyota. Před čtrnácti lety ale „starý kontinent“ opustil. Neměl v nabídce dieselový motor, což bylo v Evropě velkým handicapem. Situace se zde ale v posledních letech změnila, poptávka po dieselech klesá a naopak výrazně stoupají prodeje hybridů. Toho využívá Toyota a vrací se do Evropy se modelem Camry a to pouze v hybridní verzi. Ta měla českou premiéru na e-Salonu v Praze-Letňanech. 

 Toyota Camry se s hybridním pohonem vyrábí už 12 let. První Camry Hybrid se představil v 6. generaci tohoto vozu a hybridní systém disponoval výkonem 190 koní, tedy ne o mnoho nižším, než současná osmá generace. S každou generací se pak hybridní systém postupně vylepšoval.

Do Evropy vrací spolu s uvedením zbrusu nové osmé generace tohoto vozu. Ta je postavena na nové modulární platformě TNGA. Pod kapotou má zážehový atmosférický čtyřválec spolu s elektromotorem. Toyota udává systémový výkon 218 koní, což odpovídá cca 162 kW. Točivý moment je 221 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h 8,3 s.

Jedná se o čtvrtou generaci hybridního systému Toyota, ovšem stále jde o klasický hybrid, tedy bez možnosti externího dobíjení. Přesto ale vychází spotřeba poměrně příznivě. Nejsou sice ještě známy oficiální výsledky z homologace dle WLTP, ale automobilka udává předpokládanou hodnotu 4,2 až 4,3 l/100 km, což by na sedan této velikosti byl opravdu dobrý výsledek. Uvidíme ale, jak bude vycházet oficiální hodnota a zejména pak skutečná spotřeba v běžném provozu.

U modelu Camry si Toyota zakládá na prostornosti, zejména pak na zadních sedačkách, a spoustě komfortních prvků, které jsou běžné až o třídu výše. V paketu VIP tak nabízí v zadní loketní opěrce možnost ovládání elektrického nastavení sklonu opěradel, rolety proti slunci nebo třízónové klimatizace.

Ani pokud jde o bezpečnostní výbavu, nechce Toyota zůstat pozadu. V základní výbavě by měl být paket Safety Sense, který obsahuje předkolizní bezpečnostní systém s detekcí chodců ve dne, adaptivní tempomat pro celý rozsah rychlostí, hlídání jízdních pruhů, rozpoznávání dopravních značek a automatické přepínání dálkových světel.

Na podrobnější informace včetně ceny si budeme muset počkat. V USA začíná Camry Hybrid LE v přepočtu na 640 tisících korun, ale o této ceně si v Evropě budeme muset nechat jen zdát. Je ale pravděpodobné, že u nás bude i mnohem lepší základní výbava. Zatím však není známá cena ani v jiných evropských zemích, která by nám již naznačila více. Jelikož ale RAV4 Hybrid začíná v Česku na cca 800 000 Kč  a Prius+ stojí o 50 000 Kč více, lze předpokládat, že Camry bude v základu přes milion. Ale nechme se překvapit, třeba nás potěší cenou pod milion.

Zatímco americká verze se vyrábí v továrně Toyoty v Kentucky, evropská Camry, prodávaná i v Česku, bude pocházet přímo z Japonska.

Komentáře ke článku

reklama
reklama