Novinky

  • 21.02.2019 Neutral V Ženevě se představí sportovní elektromobil Mark Zero od firmy Piëch Automotive.

  • 20.02.2019 Neutral Bugatti v Ženevě vystaví speciál Chiron Sport 110Ans s verzí pro Ferdinanda Piecha.

  • 18.02.2019 Bad Honda chce do roku 2022 zavřít svou továrnu v anglickém Swindonu.

Facebook Instagram

Česká premiéra Toyoty Camry Hybrid

Česká premiéra Toyoty Camry Hybrid

Návrat po čtrnácti letech

Sedan vyšší střední třídy Toyota Camry v minulosti v Evropě, včetně České republiky, plnil roli vlajkové lodi značky Toyota. Před čtrnácti lety ale „starý kontinent“ opustil. Neměl v nabídce dieselový motor, což bylo v Evropě velkým handicapem. Situace se zde ale v posledních letech změnila, poptávka po dieselech klesá a naopak výrazně stoupají prodeje hybridů. Toho využívá Toyota a vrací se do Evropy se modelem Camry a to pouze v hybridní verzi. Ta měla českou premiéru na e-Salonu v Praze-Letňanech. 

 Toyota Camry se s hybridním pohonem vyrábí už 12 let. První Camry Hybrid se představil v 6. generaci tohoto vozu a hybridní systém disponoval výkonem 190 koní, tedy ne o mnoho nižším, než současná osmá generace. S každou generací se pak hybridní systém postupně vylepšoval.

Do Evropy vrací spolu s uvedením zbrusu nové osmé generace tohoto vozu. Ta je postavena na nové modulární platformě TNGA. Pod kapotou má zážehový atmosférický čtyřválec spolu s elektromotorem. Toyota udává systémový výkon 218 koní, což odpovídá cca 162 kW. Točivý moment je 221 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h 8,3 s.

Jedná se o čtvrtou generaci hybridního systému Toyota, ovšem stále jde o klasický hybrid, tedy bez možnosti externího dobíjení. Přesto ale vychází spotřeba poměrně příznivě. Nejsou sice ještě známy oficiální výsledky z homologace dle WLTP, ale automobilka udává předpokládanou hodnotu 4,2 až 4,3 l/100 km, což by na sedan této velikosti byl opravdu dobrý výsledek. Uvidíme ale, jak bude vycházet oficiální hodnota a zejména pak skutečná spotřeba v běžném provozu.

U modelu Camry si Toyota zakládá na prostornosti, zejména pak na zadních sedačkách, a spoustě komfortních prvků, které jsou běžné až o třídu výše. V paketu VIP tak nabízí v zadní loketní opěrce možnost ovládání elektrického nastavení sklonu opěradel, rolety proti slunci nebo třízónové klimatizace.

Ani pokud jde o bezpečnostní výbavu, nechce Toyota zůstat pozadu. V základní výbavě by měl být paket Safety Sense, který obsahuje předkolizní bezpečnostní systém s detekcí chodců ve dne, adaptivní tempomat pro celý rozsah rychlostí, hlídání jízdních pruhů, rozpoznávání dopravních značek a automatické přepínání dálkových světel.

Na podrobnější informace včetně ceny si budeme muset počkat. V USA začíná Camry Hybrid LE v přepočtu na 640 tisících korun, ale o této ceně si v Evropě budeme muset nechat jen zdát. Je ale pravděpodobné, že u nás bude i mnohem lepší základní výbava. Zatím však není známá cena ani v jiných evropských zemích, která by nám již naznačila více. Jelikož ale RAV4 Hybrid začíná v Česku na cca 800 000 Kč  a Prius+ stojí o 50 000 Kč více, lze předpokládat, že Camry bude v základu přes milion. Ale nechme se překvapit, třeba nás potěší cenou pod milion.

Zatímco americká verze se vyrábí v továrně Toyoty v Kentucky, evropská Camry, prodávaná i v Česku, bude pocházet přímo z Japonska.

Komentáře ke článku

reklama
reklama