Novinky

  • 27.05.2019 Good Fiat Chrysler a Renault mají v pondělí dopoledne oznámit své spojení.

  • 26.05.2019 Neutral 103. ročník závodu Indianapolis 500 vyhrál Simon Pagenaud z Teamu Penske

  • 26.05.2019 Neutral Lewis Hamilton z týmu Mercedes vyhrál VC Monaka F1 a zvýšil vedení v MS

Facebook Instagram

Test Toyoty C-HR Hybrid

Test Toyoty C-HR Hybrid

Sportovně střižený a úsporný městský crossover

Toyota C-HR je malý crossover, který zaujme sportovně střiženou karoserií. Díky ní je něčím mezi SUV a kupé, což podtrhují například kliky zadních dveří, které jsou schované v rozích dveří. Auto tak na první pohled vypadá jako třídveřové.

 

Po usednutí za volant bylo příjemným překvapením, že to není jen o vnějším designu. Přední sedačky mají výborné boční vedení a lze je tedy označit za sportovní. V zatáčkách dobře drží těla posádky a svižnému průjezdu pomáhá i podvozek. Ten je sice tvrdší, takže komfort trochu utrpěl, ale auto se ani při větší světlé výšce a vyšší karoserii nijak výrazně nenaklání a dobře drží stopu v zatáčkách. V tomto směru je tedy radost Toyotu C-HR řídit. Zde ale také sportovní vlastnosti končí.

 

Hybridní verze nemá zrovna malý výkon. Atmosférická osmnáctistovka má téměř 100 koní a maximální výkon hybridního systému je dokonce 122 koní, což na auto této velikosti vůbec není špatné. Přesto ale dynamika není nijak oslňující. Z nuly na cca 50 km/h je ještě poměrně dobrá, takže svižnější pohyb ve městě celkem zvládá, ale se vzrůstající rychlostí je čím dál vlažnější, pravděpodobně kvůli převodovce e-CVT. Nejde sice o klasické CVT, nýbrž planetovou převodovku, která kombinuje pohony, ale projev spalovacího motoru je stejný jako u variátoru. Ten způsobuje i specifický zvuk, protože motor je vytočený v konstantních otáčkách a rychlost stoupá změnou převodu. To také sportovně založené řidiče nepotěší. 

Hybrid s převodovkou e-CVT ovšem nemá sportovní ambice. Hlavním cílem je snížení spotřeby a emisí. A to umí zvláště tam, kde auto nedosahuje vysokých rychlostí a tempo jízdy není konstantní. Zejména to platí o městském provozu nebo okreskách se spoustou vesnic a zatáček. Test probíhal ještě v zimních teplotách a při krátkých jízdách po městě se studeným startem ukazoval palubní počítač vysoká čísla i přes 10 litrů/100 km. Při delších jízdách po městě ale naopak bývala spotřeba nejčastěji mezi 2,5-3,5 l/100 km.

 

Na okreskách se dá jezdit okolo 4 litrů/100 km a s lehčí nohou i pod touto hranicí. Naopak se zvyšující se rychlostí začíná spotřeba stoupat poměrně prudce. Na dálnici už si řekne o cca šest a půl litru a dále to jde čím dál strměji. Takže na rychlé dálniční přesuny napříč Německem hybridní Toyota C-HR rozhodně vhodná není. Skutečná spotřeba podle tankování vyšla i v zimních podmínkách na 5,84 l/100 km.

 

Vnější rozměry odpovídají kompaktnímu hatchbacku, ale uvnitř je, kvůli karoserii tvarované trochu jako kupé, o něco méně místa než v jeho běžné podobě. Zavazadlový prostor základním objemem odpovídá kompaktním hatchbackům, ale pokud jej  naložíme až "po střechu", je nutné počítat s tím, že opět narazíme na svažující se sportovně tvarovanou záď. Toyota C-HR je ale evidentně koncipovaná jako kompaktní auto do města a tuto úlohu zvládá výborně, zvláště ve verzi hybrid.

 

  

Základní údaje - Toyota C-HR Hybrid

Karoserie: pětidveřový crossover
Počet míst: 5
Předchůdce: -
Příbuzné modely: Toyota Auris Hybrid, Toyota Prius
Hlavní konkurenti: -
Platforma: TNGA
Pohon: předních kol, 4x2
Motor: zážehový čtyřválec 1,8 l 72
Výkon 72 kW (98 k)
Točivý moment: 142 N.m
Umístění motoru: vpředu napříč
Převodovka: bezestupňová automatická e-CVT
Maximální rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km: 11 s
Spotřeba paliva podle NEDC: 3,8 l/100 km
Spotřeba paliva podle WLTP: -
Objem palivové nádrže 43 l
Dojezd 1131 km
Délka: 4360 mm
Výška: 1555 mm
Rozvor náprav: 2640 mm
Průměr otáčení: 11 m
Provozní hmotnost: 1455 - 1535 kg
Užitečné zatížení: 325 - 405 kg
Objem zavazadlového prostoru: 377 l
Místo výroby: Sakyra (Turecko)
Záruka: 3+2 roky/160 000 km
Cena testovaného modelu: 709 900 Kč za C-HR Hybrid Executive vč. DPH

Komentáře ke článku

reklama
reklama