Novinky

  • 21.02.2019 Neutral V Ženevě se představí sportovní elektromobil Mark Zero od firmy Piëch Automotive.

  • 20.02.2019 Neutral Bugatti v Ženevě vystaví speciál Chiron Sport 110Ans s verzí pro Ferdinanda Piecha.

  • 18.02.2019 Bad Honda chce do roku 2022 zavřít svou továrnu v anglickém Swindonu.

Facebook Instagram

Kdy skončí Volkswagen se spalovacími motory?

Kdy skončí Volkswagen se spalovacími motory?

Poslední generace již za pár let

Je všeobecně známo, že koncern Volkswagen masivně investuje do elektromobility, a to zřejmě v důsledku velkého dopadu nedávné kauzy Dieselgate. To samozřejmě zatím neznamená úpadek spalovacích motorů, ale masivní vývoj těch elektrických bude mít na ty konvenční dopad již velice brzy.

Podle britské zpravodajské agentury Reuters bude příští generace spalovacích motorů, která na trh dorazí v roce 2026, právě i tou poslední. Michael Jost, šéf strategického plánování Volkswagenu, na průmyslové konferenci prohlásil, že jeho: „kolegové právě pracují na poslední platformě pro vozy, které nejsou CO2 neutrální.“ Poté dodal: „Spalovací motory budou postupně mizet, až jich zbude naprosté minimum.“

Volkswagen up R-Line

Zatímco tyto zprávy lehce naznačují konec motorismu, jaký známe, neznamená to absolutní stopku. VW má v přípravě spoustu modelů s benzinovými a dieselovými motory, které se budou vylepšovat a zdokonalovat až do oné poslední generace, a možná i po ní. Podle Josta tu s námi budou spalovací motory i po roce 2050. Budou ale na prodej pouze v některých zemích, které na elektrickou infrastrukturu ještě nebudou připraveny.

Vývoj elektrických vozidel zatím postupuje podle plánu. Nová platforma MEB se stane základem pro budoucí elektromobily značek Volkswagen, Audi, Seat i Škoda. Kromě toho spolupracují Audi a Porsche na prémiové platformě PPE pro větší a luxusnější elektromobily.

První elektromobil na platformě MEB uvidíme již v roce 2020 v podobě kompaktního hatchbacku z rodiny ID. od Volkswagenu. Ten by se měl cenově pohybovat na úrovni dieselového Golfu, což způsobí mezi elektromobily revoluci. Většinou jsou totiž o dost dražší než alternativy s konvenčními pohony.

Komentáře ke článku

reklama
reklama