Novinky

  • 06.05.2021 Good Magistrát hl. m. Prahy oznámil záměr odstranit 1 800 informačních a směrových tabulí za účelem omezit vizuální smog

  • 21.04.2021 Neutral Světovým autem roku 2021 se stal Volkswagen ID.4

  • 19.04.2021 Good Max Verstappen (Red Bull) vyhrál Velkou cenu Emilie-Romagni F1

Facebook Instagram

Volkswagen plánuje kapacitu 240 GWh

Volkswagen plánuje kapacitu 240 GWh

Náklady na baterie se mají radikálně snížit

Volkswagen uspořádal svůj Power Day, kde oznámil plán na snížení nákladů na baterie až o 50% a zajištění kapacity baterií ve výši 240 GWh.

Podobnost Power Day od VW s akcí Tesly Battery Day není jen v názvu. Stejně jako americká elektroautomobilka i Volkswagen oznámil hodně sebevědommé plány na snížení nákladů při výrobě baterií.

Elektromobilita VW

 

Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen pro technologie, plán okomentoval: „Naším cílem je snížit náklady a složitost baterie a současně zvýšit její dosah a výkon. Díky tomu bude e-mobilita cenově dostupná a dominantní technologie pohonu.

Uvedení technologie je plánováno na rok 2023 a bude instalováno napříč značkami až u 80% všech elektrických vozidel koncernu. Další úspory budou dosaženy optimalizací typu článku, nasazením inovativních výrobních metod a důslednou recyklací . Volkswagen si tak klade za cíl postupně snižovat náklady na baterie v základním segmentu až o 50% a v objemovém segmentu až o 30%.

Budeme využívat své úspory z rozsahu ve prospěch našich zákazníků, i pokud jde o baterii." V průměru, snížíme náklady na bateriové systémy výrazně pod 100 EUR za kilowatthodinu. Díky tomu bude e-mobilita cenově dostupná a dominantní technologie pohonu,“ dodal Schmall.

Konkrétně plán povede k tomu, že pouze v Evropě bude do konce tohoto desetiletí založeno šest nových bateriových továren s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh.

Elektromobilita VW

 

Německá automobilka hodlá v Evropě do roku 2025 provozovat 18 000 veřejných rychlonabíjecích stanic. V Severní Americe VW pokračuje ve svém úsilí prostřednictvím společností Electrify America a Electrify Canada, které do konce roku plánují přibližně 3 500 rychlonabíjecích bodů. V Číně je pak do roku 2025 v plánu prostřednictvím společného podniku CAMS vybudovat celkem 17 000 rychlonabíjecích bodů.

Komentáře ke článku