Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Elektromobil Kia e-Niro v Česku

Elektromobil Kia e-Niro v Česku

Elektrická verze se ukázala na Amperu v Brně

Automobilka Kia vyvinula model Niro pouze pro alternativní pohony. Začala klasickým hybridem bez externího dobíjení, poté přišel na trh plug-in hybrid a jako poslední začala vyrábět elektromobil Kia e-Niro. Kromě luxusních vozů s cenovkou přes dva miliony na českém trhu není elektromobil, který by prostorností odpovídal požadavkům na rodinné auto a právě to by mělo elektrické Niro změnit.

 

Zatímco v mnoha evropských státech na západ od nás se Kia e-Niro prodává již od konce loňského roku, u nás si teprve odbyla výstavní premiéru na právě probíhajícím veletrhu Amper v Brně. Českou cenovku stále nemá.

 

Vozidlo vybavené lithium-iont polymerovým akumulátorem s kapacitou 64 kWh ujede na jedno nabití podle kombinovaného cyklu WLTP 455 kilometrů s nulovými přímými emisemi CO2. V městském cyklu WLTP pak e-Niro dokáže na jedno nabití urazit až 615 kilometrů.

 

Jelikož umožňuje rychlodobíjení výkonem až 70 kW, tak s využitím rychlodobíjecí stanice o výkonu 100 kW se baterie dobije z 20 na 80 % za pouhých 42 minut. Nutno ale dodat, že v Česku máme zatím jen dobíjecí stanice o maximálním výkonu 50 kW (kromě jedné neveřejné 100 kW), takže je potřeba počítat s dobou okolo hodiny.

Vedle již zmíněné verze s baterií o kapacitě 64 kWh, která má motor o výkonu 150 kW, se vyrábí ještě levnější varianta s motorem o 100 kW a kapacitou baterií 39,2 kWh. Ta má kombinovaný dojezd podle WLTP 289 kilometrů, což je stále mezi elektromobily nadprůměrná hodnota a většině řidičů to na běžné jízdy bude stačit.

 

Výkonnější varianta má maximální rychlost 167 km/h a z 0 na 100 km/h se rozjede za 7,8 sekundy, zatímco slabší verze to zvládne za 9,8 sekundy a zrychlování ukončí na 155 km/h. Zato je ale úspornější, má kombinovanou spotřebu 15,3 kWh/100 km, zatímco silnější verze 15,9 kWh/100 km.

Interiér nabídne dostatek místa pro čtyřčlennou posádku, což jsme si sami vyzkoušeli. Pokud jde o místo na nohy, i člověk s výškou přes 190 centimetrů se posadí „za sebe“ aniž by měl kolena natlačená na sedačce před sebou. Vzhledem k šířce 1 805 milimetrů lze předpokládat, že na šířku to nebude špatné ani při plném obsazení zadních sedaček.

 

Důvodem, proč se vůz zatím u nás neprodává, je, že v zemích, kde se Kia e-Niro začala nabízet dříve, zejména v Nizozemsku, se vyprodaly kvóty určené pro Evropu. Doufejme tedy, že Kia navýší výrobu tak, aby pokryla velký zájem, a že se dočkáme brzy elektrického Nira i v Česku.

 

 

Základní údaje - Kia e-Niro 150 kW

Karoserie: pětidveřové SUV/crossover
Počet míst: 5
Předchůdce: -
Příbuzné modely: Kia Niro HEV, Kia Niro PHEV, Hyundai Kona Electric
Hlavní konkurenti: Nissan Leaf, Mercedes B electric
Platforma: -
Pohon: 4x2, předních kol
Motor: -
Umístění motoru: elektromotor vpředu napříč
Převodovka: jeden stálý převod
Maximální rychlost: 167 km/h
Zrychlení 0-100 km: 7,8 s
Spotřeba energie podle NEDC: -
Spotřeba energie podle VLTP: 15,9 kWh/100 km
Kapacita akumulátorů 64 kWh
Dojezd 455 km
Délka: 4375 mm
Výška: 1570 mm
Rozvor náprav: 2700 mm
Průměr otáčení: -
Provozní hmotnost: 1866 kg
Užitečné zatížení: 418 kg
Objem zavazadlového prostoru: 451 l
Místo výroby: -
Záruka: -
Cena základní verze: zatím nezveřejněna

Komentáře ke článku