Novinky

  • 10.11.2019 Neutral Německá vláda zvýší dotace na koupi elektromobilů ze 4000 na 6000 eur (150 000 Kč).

  • 10.11.2019 Bad Dceřiná firma ruské společnosti Rosatom kupuje největší zdroj lithia v Chile.

  • 07.11.2019 Bad Ve věku 91 let zemřel bývalý vynikající automobilový závodník Albín Patlejch

Facebook Instagram

DTM s elektrickým pohonem

DTM s elektrickým pohonem

Také německý šampionát cestovních vozů směřuje k elektropohonu

Za 35 let si německý šampionát cestovních vozů DTM získal miliony fanoušků po celém světě. Stal se prémiovým evropským seriálem závodů nejextrémnějších cestovních vozů současnosti. Dnešní auta ovšem zdaleka nejsou produkční. Jsou vyrobená z uhlíkových vláken, mají složitou aerodynamiku a od roku 2019 jsou vybavena turbodmychadly přeplňovanými čtyřválci o výkonu 440 kW (600 k). Série zkoumá i použití technologií udržitelného pohonu včetně zavedení hybrid§ v roce 2022.

e-DTM

Pořadatel šampionátu DTM, společnost ITR, nyní představil svou vizi vozu s elektrickým pohonem, s nímž by se mělo závodit paralelně s DTM a který by měl automobilkám poskytnout bezprecedentní příležitost vyvíjet vlastní vysoce výkonná elektricky poháněná vozidla.

Projekt ITR počítá s dodávkou energie pro trakční elektromotory ze dvou různých zdrojů - standardního akumulátoru nebo z palivových článků, které přeměňují vodík na elektrickou energii.

e-DTM
e-DTM

Zastávky v boxech budou také revoluční: velké průmyslové roboty by nejen přezuly všechna čtyři kola, ale také by měnily akumulátor nebo vodíkovou nádrž, umístěné v podvozku automobilu. V autech budou akumulátory a vodíkové nádrže zabudovány v monokoku z uhlíkových vláken s možností rychlého vyjmutí a výměny během zastávek v boxech.

e-DTM

V průběhu čtyřicetiminutového závodu by každé auto absolvovalo zastávku kvůli dočerpání energie. S vysoce výkonnou elektrickou hnací soustavou by tyto futuristické závodní vozy dokázaly krátkodobě dosáhnout výkon přesahující 1000 k (735 kW) a uhánět maximální rychlostí přes 300 km/h.

„Je to odvážný a inovativní koncept. Musíte se dívat daleko dopředu, pokud chcete utvářet budoucnost motoristického sportu a nabídnout závodění s alternativními pohonnými systémy, které zaujme fanoušky. Je zřejmé, že výrobci, kteří se chtějí zapojit do motoristického sportu, se stále více zaměřují na koncepty alternativních pohonů,“ konstatoval předseda ITR Gerhard Berger.

„Když budou všechny automobilky prodávat elektromobily, pak musí být DTM nepochybně také elektrické,“ řekl exmistr světa F1 Nico Rosberg, jehož otec, šampion F1 z roku 1982 Keke Rosberg, provozuje tým, který letos v DTM zvítězil.

Vize ITR spočívá v tom, že by elektricky poháněné závodní vozy zprvu startovaly jako doprovodný program DTM. Takový technologicky náročný projekt může být uskutečnitelný pouze prostřednictvím spolupráce s jedním dodavatelem pohonu. To zajistí jak technickou srovnatelnost, tak účinnou kontrolu nákladů, přičemž se investice do vývoje budou udržovat na minimu.
Systém elektrického pohonu, používající motory s celkovým výkonem až 735 kW (1000 k), výkonová elektronika a akumulátor (BEV) nebo palivové články (FCEV) by byly do značné míry standardizovány s určitou technickou svobodou.

Navzdory vysoké standardizaci pohonných jednotek by měl být tento koncept atraktivní pro automobilky, protože by je mohly instalovat do automobilů, které se podobají jejich sériovým modelům. S vysokým výkonem a nejvyšší rychlostí přesahující 300 km/h by jim vozy měly také poskytnout ideální podmínky pro výzkum a vývoj vlastních vysoce výkonných automobilů.

e-DTM

Komentáře ke článku