Novinky

  • 27.05.2019 Good Fiat Chrysler a Renault mají v pondělí dopoledne oznámit své spojení.

  • 26.05.2019 Neutral 103. ročník závodu Indianapolis 500 vyhrál Simon Pagenaud z Teamu Penske

  • 26.05.2019 Neutral Lewis Hamilton z týmu Mercedes vyhrál VC Monaka F1 a zvýšil vedení v MS

Facebook Instagram

Test Hondy CR-V 1,5 VTEC TURBO 2WD

Test Hondy CR-V 1,5 VTEC TURBO 2WD

Historicky největší provedení s nejmenším motorem

Honda nedávno začala prodávat novou generaci SUV CR-V. Ta oproti minulé povyrostla, takže poprvé může mít Honda CR-V i sedm sedaček. Zároveň ale dostala nejmenší motor, jaký kdy v CR-V byl - přeplňovanou patnáctistovku. Vyzkoušeli jsme, jak tato kombinace funguje.

V mnohem menším Civicu poskytuje přeplňovaná patnáctistovka nadprůměrnou dynamiku, ale CR-V je daleko větší a těžší. Navíc v kombinaci s manuální převodovkou má výkon pouze 127 kW, tedy o 7 kW méně než zmíněný Civic. I tak ale dynamika není špatná, zvláště v nižších rychlostech. Sportovně založené řidiče ale asi neuspokojí a ve vyšších rychlostech na dálnici je cítit, že patnáctistovce trochu dochází dech. Pro běžného řidiče je ale dynamika dostačující.

Velmi dobře je naladěn podvozek. Není příliš tvrdý, takže poskytuje dostatečný komfort, ale zároveň se vysoká karoserie příliš nenaklání v zatáčkách a auto se v nich chová jistě. Dalo by se říci optimální nastavení pro auto této kategorie. 

Tvrdší podvozek nemá smysl, protože z SUV stejně sporťák nebude, a bylo by to na úkor komfortu, který je u cestovního auta důležitý. Přestože jde o verzi s pohonem pouze předních kol, chová se v zatáčkách vyváženě. Když jde do smyku, je sice cítit mírná nedotáčivost, ale není nijak výrazná a celkově se auto chová předvídatelně. 

Když jsme u prostoru, tak v tomto ohledu není Hondě CR-V co vytknout. Testovali jsme pětimístnou verzi, která má poměrně velký zavazadlový prostor. Na litry sice odpovídá kompaktnímu kombíku (561 litrů), ale když je potřeba, dá se naložit až po střechu a pak nabídne mnohem větší prostor než zmíněné kombíky. Mnohem větší je i prostor pro cestující. Člověk o výšce 190 cm si v pohodě sedne za sebe a před koleny má asi 10 centimetrů místa.

Pokud jde o spotřebu, nejvíce Hondě CR-V s patnáctistovkou pod kapotou vyhovuje jízda po běžných silnicích mimo obec, kde motor nemusí překonávat tak velký aerodynamický odpor vysoké karoserie. Spotřeba se tam pohybuje okolo pěti litrů na 100 kilometrů. Na rychlostní silnici stoupně přibližně o litr a o další dva pak na dálnici. 

Právě na časté dálniční trasy bude chybět vznětová motorizace, která u této generace již není v nabídce. Při nižších rychlostech jezdí i tat benzinová poměrně úsporně, ale na dálniční trasy se nehodí. Okolo osmi litrů se pohybuje spotřeba i ve městě, ale pro lidi, kteří po něm jezdí převážnou dobu, bude pravděpodobně řešením hybrid, který nově Honda v CR-V také nabízí. Podle tankování pak vyšla spotřeba za celý test necelých sedm litrů na 100 kilometrů.

Nesmíme zapomenout ani na pracoviště řidiče. Sedačky sice nemají tak výrazné boční vedení jako třeba v Civicu, ale i tak podrží tělo v zatáčkách poměrně dobře. Ergonomie pracoviště řidiče je také dobrá. Není zde zbytečně moc tlačítek, velká část funkcí se ovládá pomocí displeje uprostřed nebo na volantu. Někdy je ale logika ovládání trochu jiná, než jsme zvyklí u evropských aut. V tomto směru jde ale spíše o zvyk.

Tento displej měl v testovaném vozu navíc funkci navigace. Honda nevyvíjí vlastní navigaci, ale jedná se o zabudované zařízení Garmin. Jeho výhodou je, že zobrazuje na dálničních sjezdech skutečný obrázek, což řidič ocení zvláště na složitějších křižovatkách, které nezná. I když přijímá určité informace o provozu, samozřejmě se v tomto ohledu nevyrovná online navigacím. 

Online navigaci z mobilu ale lze po připojení přes USB zobrazit na displeji auta. Takže je možné si vybrat. Nám by stačila přezrcadlená navigace z telefonu, ale při častějších cestách do zahraničí se může vestavěná hodit. Jak kvůli častějšímu výskytu složitějších dálničních křížení (například v Německu), tak i díky tomu, že nepotřebuje mobilní data

Honda CR-V se tedy povedla a běžnému řidiči, který nepotřebuje nadprůměrnou dynamiku a jezdí v různých režimech, bude tato motorizace vyhovovat svoji univerzálností. Neuspokojí ale sportovněji založené řidiče a nebude ideální ani pro lovce dálničních kilometrů. Ani jedna ze zmíněných skupin v nabídce Hondy nenajde optimální motorizaci velkého SUV. 

Základní údaje - Honda CR-V 1,5 VTEC TURBO MT 2WD

Karoserie: pětidveřové SUV
Počet míst: 5
Předchůdce: Honda CR-V 4g (2012-2016)
Příbuzný model: Acura CDX
Hlavní konkurenti: Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Škoda Kodiaq
Platforma: -
Pohon: 4x2, pohon předních kol
Motor: zážehový - 1,5 l VTEC TURBO
Výkon 127 kW (173 k)
Točivý moment: 220 N.m
Umístění motoru: vpředu napříč
Převodovka: šestirychlostní manuální
Maximální rychlost: 211 km/h
Zrychlení 0-100 km: 9,2 s
Spotřeba paliva podle NEDC: 6,3 l/100 km
Spotřeba paliva podle WLTP: 7,4 l/100 km
Objem nádrže 57 l
Dojezd 904 km
Délka: 4 600 mm
Výška: 1679 mm
Rozvor náprav: 2663 mm
Poloměr otáčení: 11,4 m
Provozní hmotnost: 1501-1523 kg
Užitečné zatížení: 627-649 kg
Objem zavazadlového prostoru: 561 l
Místo výroby: Sajama (Japonsko)
Záruka: 3 roky/100 000 km
Cena testovaného modelu: 749 900 Kč s výbavou Elegance Navi vč. DPH

Komentáře ke článku

reklama
reklama