Novinky

  • 20.11.2019 Neutral Také off road Mercedes-Benz třídy G bude k dispozici s elektrickým pohonem.

  • 17.11.2019 Neutral Nizozemsko ve snaze snížit emise zavedlo na dálnicích rychlostní limit 100 km/h.

  • 17.11.2019 Neutral Holanďan Max Verstappen (Red Bull) vyhrál VC Brazílie F1 v Interlagosu

Facebook Instagram

Mountiaq připraven na dobrodružství

Mountiaq připraven na dobrodružství

Šestou žákovskou studií Škoda je pickup na bázi modelu Kodiaq

Od roku 2014 projekt žákovských studií dokládá vysokou kvalitu odborného vzdělání ve Středním odborném učilišti strojírenském Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Jeho 35 žáků po osmi měsících intenzivní práce představilo vůz Škoda Mountiaq, působivý pickup na bázi modelu Kodiaq. Již pošesté tento projekt dokládá výjimečné řemeslné schopnosti žáků podnikového učiliště.

Škoda Mountiaq

Studie nalakovaná v oranžovém odstínu Sunset, který si žáci sami navrhli, zaujme řadou nových prvků, jako například světelnou lištou na střeše nebo výraznou přední částí vozu s navijákem, ochranným rámem a speciálními světelnými efekty.

Na vývoji a výrobě vozu se podílelo 35 žáků (mezi nimi bylo i šest dívek) firemního učiliště ze sedmi různých studijních oborů. V průběhu projektu žáky podporovali jejich učitelé odborného výcviku a odborníci společnosti Škoda Auto z oblasti designu, výroby a technického vývoje.

Škoda Mountiaq

Vlastnoruční stavba vozu Škoda Mountiaq byla jedinečnou příležitostí pro nás všechny. Mohli jsme uplatnit své teoretické znalosti v praxi. Těžili jsme také z nových kontaktů, které se nám podařilo navázat mezi profesními skupinami,“ říká Petr Zemanec, jeden z účastníků letošního ročníku projektu.

Poté, co byl definitivně stanoven design, začala v lednu praktická realizace. Karosářské a lakýrnické práce probíhaly současně, aby bylo možné vůz dokončit do května. Žáci začali zesílením karoserie, následně odstranili střechu, vyrobili zadní stěnu pro kabinu řidiče i nová zadní a boční okna.

Škoda Mountiaq

Za kabinou je ložná plocha, pod níž se nacházejí dodatečné skryté odkládací prostory. Žáci zkrátili a rozšířili dveře a přizpůsobili je celkově širší linii vozu. Kromě toho upravili přední a zadní nárazník a vytvořili tak celkově harmonický design studie. Stupátka u prahů dveří i zcela přepracovaná záď vozu doplňují celkový vzhled a zároveň posilují robustní dojem z něj. Jednou z největších výzev projektu představovala integrace plně funkčního zadního výklopného víka.

Škoda Mountiaq je 4999 mm dlouhá, 2005 mm široká a 1710 mm vysoká. Rozvor činí 2788 mm a hmotnost dosahuje 2450 kilogramů. Pro ježdění mimo silnice zvýšili žáci světlou výšku mimo jiné prostřednictvím sedmnáctipalcových kol Rockstar II a speciálních pneumatik s vysokým terénním vzorkem o 10 centimetrů na 29. Přiměřený pohon zajišťuje zážehový motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k).

Studie přitahuje pozornost zvýšeným sáním a navijákem na přídi, opatřeným ochranným rámem. Obzvlášť kreativní byli žáci u osvětlení. Vedle ložné plochy jsou osvětleny také maska, logo na kapotě a motorový prostor. Dalším výrazným optickým prvkem je unikátní světelná lišta na střeše.

Škoda Mountiaq

Stejně jako u předchozích žákovských vozů dokazují účastníci i letos pomocí malých detailů pestrost svých nápadů. K nim patří například integrovaná chladnička, ozdobné prvky z 3D tiskárny na kolech nebo dvě vysílačky. Zcela mimořádnou exkluzivitu vytvořil studijní ročník návrhem vlastního loga pro studii Mountiaq: auto před siluetou hor. Toto logo je vyšité do opěradel předních sedadel a využívá odstínu laku exteriéru i hru barev oranžových akcentů na volantu a rukojeti řadicí páky.

Infotainment systém Columbus výchozího modelu Kodiaq žáci doplnili o speciální audio: k reproduktorům o výkonu 320 W dodali zesilovač a subwoofer o výkonu 2000 W.

Škoda Mountiaq

Komentáře ke článku