Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

BMW X3 přichází jako plug-in hybrid

BMW X3 přichází jako plug-in hybrid

Toto SUV ponese označení xDrive30e

Spolu s mnoha dalšími automobilkami i bavorský výrobce BMW intenzivně elektrifikuje svoje modely. Nyní přichází SUV, jemuž automobilka říká Sport Activity Vehicle (SAV), s plug-in hybridním pohonem. Bude se ale vyrábět v Americe. Později by měl přijít i stoprocentní elektromobil.

Nové BMW X3 xDrive30e se bude vyrábět od prosince 2019 společně s konvenčně poháněnými variantami BMW X3 v americkém závodě BMW ve Spartanburgu. Celosvětové prodeje odstartují na jaře roku 2020. BMW Group tak, kromě již zmíněné elektrifikace portfolia, současně rozšiřuje produktovou strategii zaměřenou na různé potřeby svých zákazníků. V tom by měla pokračovat plně elektrická verze X3, která nabídku rozšíří v průběhu roku 2020. 

BMW X3 xDrive30e - plug-in hybrid

Podle automobilky nové BMW X3 xDrive30e kombinuje typické vlastnosti vozu SUV s obzvláště účinnou technologií pohonu. Plug-in hybridní model se tak vyznačuje agilním chováním, sportovními jízdními vlastnostmi, robustní všestranností, praktickým interiérem, prvotřídní kvalitou a pokročilou konektivitou.

Systém pohonu všech kol BMW xDrive podle situace trvale rozděluje hnací moment mezi přední a zadní kola – dokonce i při jízdě čistě na elektrický pohon – aby zajistil sportovní jízdní vlastnosti na silnici a vynikající terénní schopnosti na nezpevněném povrchu.

BMW X3 xDrive30e - plug-in hybrid

Pod kapotou je uložený zážehový dvoulitrový čtyřválec s technologií BMW TwinPower Turbo o výkonu 135 kW/184k a elektromotor o výkonu 80 kW/109 k, integrovaný do osmistupňové převodovky Steptronic. Kombinovaný výkon obou pohonných jednotek je 215 kW/292 k a nejvyšší točivý moment plug-in hybridního pohonu dosahuje 420 Nm. Díky tomu BMW X3 xDrive30e zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy a jeho maximální rychlost činí 210 km/h.

V závislosti na jízdním režimu a aktuální situaci na silnici lze elektrický motor nového BMW X3 xDrive30e využít buď pro čistě elektrickou jízdu, nebo jako podporu spalovacího motoru. V režimu MAX eDrive, který lze aktivovat pomocí tlačítka eDrive na středové konzole, zvládne nové BMW X3 xDrive30e jet čistě na elektřinu nejvyšší rychlostí 135 km/h s nulovými lokálními emisemi a prakticky neslyšitelnou pohonnou jednotkou.

Standardním nastavením je režim Auto eDrive, ve kterém je možné jet čistě na elektrický pohon rychlostí až 110 km/h. Spalovací motor se zapíná pouze ve vyšších rychlostech nebo v situacích, kdy je zapotřebí obzvláště vysoký výkon. Jsou-li obě pohonné jednotky aktivní, dochází k celkové optimalizaci účinnosti nového BMW X3 xDrive30e, stejně jako je zaručena schopnost razantního zrychlení.

BMW X3 xDrive30e - plug-in hybrid

Spontánní nástup točivého momentu elektromotoru je zřetelně patrný při akceleraci, zatímco při jízdě ustálenou rychlostí agregát snižuje spotřebu paliva a emise. Elektromotor v těchto situacích umožňuje po mnohem delší dobu udržet spalovací motor v oblasti s největší účinností.

Posledním z možných nastavení je režim Save Battery, který slouží k udržení stavu nabití vysokonapěťové baterie na úrovni, kterou si stanoví řidič. Tímto způsobem lze uchovat elektrickou energii například na lokálně bezemisní jízdu městem na konci dlouhé cesty.

Kombinovaná spotřeba se pohybuje mezi 2,1 až 2,4 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 49-54 g/km. BMW X3 xDrive30e se tak pohybuje na hranici 50 g pro nárok na značku EL a z ní plynoucí výhody. Například neomezené parkování na modrých zónách tak budou moci využít jen majitelé některých konfigurací, pravděpodobně těch s nižší výbavou.

BMW X3 xDrive30e - plug-in hybrid

Lithium-iontová vysokonapěťová baterie, vybavená nejnovější technologií bateriových článků, má kapacitu 12 kWh a v režimu Max eDrive umožňuje největší dojezd čistě na elektřinu 51 až 55 kilometrů. Je uložena pod zadními sedačkami, zatímco palivová nádrž je nad zadní nápravou. Oproti běžným motorizacím se tak zavazadlový prostor zmenšil jen nepatrně.

Jeho základní objem je 450 litrů a sklopením opěradel zadních sedadel, která jsou dělitelná v poměru 20:40:20, ho lze zvětšit až na 1500 litrů. Na rozdíl od prvních plug-in hybridů se konvenčně poháněným modelům v praktičnosti vyrovná i možností tažení přívěsu. Jedním z prvků volitelné výbavy je elektricky ovládané tažné zařízení. Maximální hmotnost brzděného přívěsu nového BMW X3 xDrive30e činí 2000 kilogramů.

Vysokonapěťovou baterii lze pomocí standardně dodávaného konektoru nabít z běžné domácí zásuvky za méně než šest hodin. Použitím nabíjecí stanice lze stejný proces nabíjení dokončit přibližně za tři a půl hodiny. Nabíjecí port je umístěn pod samostatným víčkem na levém předním blatníku. Zajímavé je, že na rozdíl od většiny hybridů i elektromobilů nepotřebuje BMW X3 xDrive30e běžnou 12voltovou baterii. Energii uloženou ve vysokonapěťové baterii totiž používá také 12voltový elektrický systém vozidla.

BMW X3 xDrive30e - plug-in hybrid

Alternativou k základní verzi je nové BMW X3 xDrive30e v provedeních Model Advantage, Model xLine, Model Luxury a Model M Sport. Součástí standardní výbavy je akustické varování chodců. Při jízdě čistě na elektřinu v nízkých rychlostech systém vnějších reproduktorů vytváří speciálně pro elektrifikované modely BMW navržený zvuk, který upozorňuje ostatní účastníky silničního provozu na blížící se automobil, aniž by jakkoliv obtěžoval posádku vozu.

Nové BMW X3 xDrive30e je navíc standardně vybaveno systémem nezávislé klimatizace, kterou lze ovládat také na dálku prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace BMW Connected. V zimě tak řidič může usednout za volant vyhřátého interiéru a v létě naopak do příjemně vychlazeného.

BMW X3 xDrive30e - plug-in hybrid

Díky novým digitálním službám je nabíjení vysokonapěťové baterie na cestách příjemnější a pohodlnější. Digitální služby podporují řidiče při vyhledávání a výběru veřejných nabíjecích stanic, umožňují řídit proces nabíjení pomocí funkcí vzdálené obsluhy a do chytrého telefonu řidiče nebo jiných osobních zařízení zasílají informace o stavu nabíjení, elektrickém a kombinovaném dojezdu a o individuální spotřebě energie.

Na podrobnější technické informace a ceník si nejspíše budeme muset počkat do oficiálního zahájení prodeje.

 

BMW X3 xDrive30e - plug-in hybrid

 

 

Komentáře ke článku