Přidáte se k nám?
Pohon na LPG se vrací do nabídky značky Dacia
Na propan budou jezdit modely Duster, Logan, Logan MCV a Sandero
Po ukončení výroby motorů 1,2 l LPG a 1,6 l LPG na konci roku 2018 se nyní verze s pohonem na LPG znovu vrací do nabídky značky Dacia. Dostupná bude výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe a nabídne dojezd až 1000 kilometrů.
Pohon na LPG se dostává do nabídky modelů Duster, Sandero, Logan a Logan MCV v širokém spektru úrovní výbav. U modelu Duster jsou to verze Essential, Comfort a Prestige s pohonem 4x2. Modely Sandero a Logan MCV nabízejí pohon LPG k výbavovým stupňům Open, Arctica a Stepway. Shodnou nabídku, vyjma Stepway, najdeme i u modelu Logan, který je s pohonem na LPG dostupný s výbavami Open a Arctica.
Dacia Sandero
Ceny verzí na LPG vč. DPH
TCe 74 kW/100 k |
Open |
Arctica |
Stepway |
Logan |
252 400 |
266 400 |
- |
Sandero |
249 400 |
273 400 |
302 400 |
Logan MCV |
272 400 |
288 400 |
317 400 |
|
Essential |
Comfort |
Prestige |
Duster 4x2 |
321 900 |
343 900 |
373 900 |
U nového motoru 1,0 TCe, který byl už od počátku vývoje konstruován pro pohon na LPG, zůstávají zachovány dosavadní výhody LPG. Vozy vykazují nižší provozní náklady, ekologičtější provoz a vzhledem k tomu, že disponují dvěma nádržemi, mají i vysoký dojezd. Nově má však motor s LPG vyšší točivý moment oproti konvenční verzi.
Vozidlo s pohonem LPG je dvoupalivové, takže může být provozováno buď na benzin, nebo na LPG. Pokud dojde palivo LPG v nádrži, systém přejde automaticky na benzin. Řidič může kdykoliv za jízdy přepnout z benzinu na LPG a naopak pomocí přepínače na palubní desce.
Dacia Logan
Vozy disponují dvěma specifickými systémy vstřikování paliva stejně jako dvěma nádržemi (na benzin a na LPG). Dojezd na jedno tankování je díky tomu až 1000 kilometrů. Objem zavazadlového prostoru zůstává zachován díky instalaci nádrže na LPG v místě pro rezervní kolo. Používáním LPG dochází v porovnání s benzinem k redukci emisí CO2 přibližně o 12 %.
Výhody tovární verze LPG oproti dodatečným zástavbám jsou zejména v zachování plné záruky na tři roky nebo 100 000 kilometrů. Dále je kontrola systému LPG zahrnuta do standardního programu údržby. Navíc se automobilu s továrním LPG zvyšuje zůstatková hodnota - nádrž na LPG není nutné po 10 letech měnit jako je tomu u dodatečných přestaveb.
Rozšíření vozidel s pohonem na LPG je už dnes poměrně významné. V Evropě zaujímají 2,9% podíl na trhu. Celkem se jedná o 7,8 milionu vozidel, z toho přibližně 180 000 jich je v České republice. Poměrně rozšířená je i infrastruktura spojená s provozováním vozidel na LPG. V Evropě již je skoro 35 000 plnících stanic, z toho v ČR 936.
Dacia Logan MCV
Komentáře ke článku