Novinky

  • 07.04.2020 Bad Podle sdružení AutoSAP ochromila epidemie koronaviru 90 % autoprůmyslu u nás

  • 06.04.2020 Neutral Ve V. Británii uspěla kolektivní žaloba na Volkswagen kvůli falšování množství emisí

  • 06.04.2020 Neutral Automobilka Ford přeruší výrobu v Evropě nejméně do 4. května

Facebook Instagram

Sloupec vysoký 577 kilometrů

Sloupec vysoký 577 kilometrů

Vozy Seat míří k zákazníkům na lodích, ve vlacích i na autech

Pokud bychom 397 835 vozidel, která Seat v roce 2019 vyvezl ze svého výrobního závodu v Martorellu, umístili svisle na sebe, vytvořili bychom sloupec sahající do výšky 577 kilometrů, tedy až do meziplanetárního prostoru za hranicí exosféry. Jedná se o rekordní počet vyvezených automobilů v 55leté historii mezinárodního obchodu španělské značky.

První exportní zakázka španělské společnosti zněla na 150 vozů Seat 600 D. Jejich destinací byla v roce 1965 Kolumbie. Prodej na mezinárodních trzích v následujících letech rychle rostl. Vozidla Seat se prodávala v tak rozmanitých zemích, jakými jsou Německo, Finsko nebo Chile.

Jen v minulém roce vyvezl Seat z výrobního závodu Martorell téměř 400 000 vozů své značky a Audi. Tak velký objem vývozu má pozitivní vliv nejen na společnost Seat, ale také na celou španělskou ekonomiku. Hodnota exportu společnosti Seat se odhaduje na tři procenta celkového vývozu Španělska.

Značka Seat je přítomna v 80 zemích, z nichž nejvzdálenější je Nový Zéland. Vzdálenost však není největší logistickou výzvou. Vozy Seat jsou přepravovány i na trhy s velmi malým objemem prodeje, jakými jsou například ostrov Curaçao, Dominikánská republika nebo Francouzská Guyana. Odborníci na logistiku ve společnosti Seat využívají v některých případech synergie v rámci koncernu Volkswagen, například při zajišťování nákladově efektivní přepravy, která se týká jen nemnoha vozů. Z hlediska objemu prodeje je největším mezinárodním trhem Německo, následované Velkou Británií, Francií, Itálií a Mexikem. 

Automobily Seat se začaly exportovat před 55 lety

Mají-li být zákazníkům dodávány tak velké počty vozidel, musejí se využívat všechny možné prostředky pozemní, námořní a někdy i letecké dopravy. V případě značky Seat bylo 44 % exportovaných vozů přepravováno loděmi, 6 % nákladními vlaky a zbytek nákladními vozidly.

Globální expanze společnosti výrazně zvýšila podíl námořní dopravy. Například v roce 2008 byl její podíl jen 7 %. Zajímavostí je letecká přeprava osmi vozidel pro prezentaci na autosalonu v Chile, na jednom z nových trhů značky Seat.

Klíčovou roli v přepravě vozidel hraje železniční trať Autometro, která spojuje výrobní závod Martorell s infrastrukturou barcelonského přístavu. Tato trať slouží v každodenním provozu výhradně společnosti Seat. Tím jsou zaručeny efektivní a rychlé dodávky vozidel na mezinárodní trhy.

Nejčastější destinací pro lodě vyplouvající z Barcelony s modely Seat je Velká Británie, respektive její tři přístavy Sheerness, Grimsby a Tyne. Na jedné lodi je přitom přepravováno až bezmála 3000 vozidel. V případě exportu do Mexika se používají plavidla o délce až 200 metrů. Na jejich palubu se vejde až 7600 automobilů. Pro představu je hmotnost tohoto počtu vozidel srovnatelná s 1800 slony indickými.

Komentáře ke článku