Novinky

  • 06.05.2021 Good Magistrát hl. m. Prahy oznámil záměr odstranit 1 800 informačních a směrových tabulí za účelem omezit vizuální smog

  • 21.04.2021 Neutral Světovým autem roku 2021 se stal Volkswagen ID.4

  • 19.04.2021 Good Max Verstappen (Red Bull) vyhrál Velkou cenu Emilie-Romagni F1

Facebook Instagram

Seat - den dlouhý jako rok

Seat - den dlouhý jako rok

Dvanáct měsíců boje s pandemií

Na rok 2020 nikdo z nás nezapomene. Je to rok pandemie onemocnění Covid-19, omezení volného pohybu a udržování společenského odstupu, ale také nesmírného úsilí, vytrvalosti a nasazení všech těch, kteří navzdory všemu vydávají ze sebe to nejlepší. To je případ i více než 15 000 zaměstnanců společnosti Seat a všech jejích dodavatelů, kteří se v nejnáročnější fázi, kdy se všechno zastavilo, mobilizovali, aby udrželi ostatní v pohybu. Přinášíme ohlédnutí za nevídaným rokem z pohledu společnosti Seat.

6:00 h: Juan Antonio Sánchez nastupuje na svou směnu v dílně 10 závodu Seat Martorell. Je kontrolorem na montážní lince nového modelu Leon e-Hybrid. „Pandemie vyvolala mnoho pochyb, ale dnes tady pracuji na výrobě našeho prvního modelu ve verzi Plug-in Hybrid,“ říká. Seat v červenci oznámil, že do roku 2025 investuje pět miliard eur do projektů výzkumu a vývoje, zaměřených především na elektrifikaci produktové řady, a do závodů Martorell, Barcelona a Componentes.

8:00 h: Tým zdravotního střediska CARS pokračuje v testování metodou PCR. Seat byl první společností ve Španělsku, která tímto způsobem otestovala všechny své zaměstnance. „Žádný tým na světě není tak velký, aby přemohl pandemii, ale nám se podařilo zabránit jejímu šíření díky preventivním testům, které uskutečňujeme v rozsáhlém měřítku u každého zaměstnance minimálně dvakrát,“ ubezpečuje Dr. Patricia Suchová, ředitelka oddělení péče o zdraví a bezpečnost zaměstnanců ve společnosti Seat.

Zaměstnanci Seatu jsou pravidelně testováni na koronavirus

9:00 h: José Manuel González kontroluje montáž náprav nového Leonu. V dubnu se na této lince rozběhla výroba plicních ventilátorů, jen dva týdny po vyhlášení nouzového stavu a nepřetržitých intenzivních přípravách. „Využili jsme důmyslná řešení, například elektromotory pro pohon stěračů, abychom společnosti rychle pomohli,“ vzpomíná José Manuel. Šest set plicních ventilátorů, vyrobených společností Seat, bylo předáno nemocnicím v celém Španělsku.

11:00 h: Model Cupra Formentor byl představen zástupcům médií v německém Mnichově. V rámci uvádění značky Cupra na globální trhy byl v září v Hamburku slavnostně otevřen první showroom Cupra Garage v Evropě. „V nevídaném roce jsme velmi tvrdě pracovali na tom, abychom splnili všechny své plány – například uvést na trh první stoprocentní model značky Cupra, Formentor, navržený, vyvinutý a vyráběný zde, a otevřít naše sídlo v Martorellu,“ říká Antonino Labate, ředitel pro strategii, vývoj a provozní činnosti značky Cupra.

12:00 h: Ředitel IT společnosti Seat Sebastian Grams má schůzku s programátory centra Seat:Code, které bylo v červenci slavnostně otevřeno na promenádě La Rambla v srdci Barcelony. Tentokrát však s nimi navazuje kontakt ze svého domova. „Musíte se vždy na věc dívat z té lepší stránky. Já tedy vidím, že rok 2020 nám dal příležitost ukázat, že i na dálku pracujeme se stejnou efektivitou a stejným týmovým duchem.“ V současnosti se každý den připojuje na dálku 4200 zaměstnanců. To je sedmkrát víc než před pandemií. Internetový provoz proto v červnu dosáhl historicky nejvyšší úrovně.

14:00 h: Závodní jídelna je pro zaměstnance, kteří pracují v provozech výrobního závodu, zásadní službou. Její manažeři proto vynaložili maximální úsilí na realizaci hygienických opatření, aby mohlo být letos ve všech jídelnách společnosti Seat bezpečně podáno více než 500 000 menu.

16:00 h: Více než tisíc inženýrů a designérů i nadále pracuje v technickém centru na vývoji mobility budoucnosti. Například tým asistenčních systémů zařadil do výbavy nového modelu Seat Ateca 2020 nové asistenční funkce, díky nimž je Ateca jedním z nejbezpečnějších SUV na trhu: „Pandemie nám nezabránila pokračovat v inovacích budoucích modelů, zčásti díky digitalizaci,“ říká Teresa Forradellasová, inženýrka z oddělení vývoje elektronických podvozkových systémů.

19:00 h: V Barceloně se začíná stmívat a hlavní třídu Paseo de Gracia osvětluje vánoční výzdoba budovy Casa Seat. Pro ředitele nového centra mobility Gabriela Palmu je Casa Seat „výsledkem pevného rozhodnutí zůstat v pohybu navzdory všemu“. Kvůli opatřením proti šíření onemocnění Covid-19 proběhlo slavnostní otevření centra online, ale od té doby již hostilo více než 150 akcí a přivítalo 40 000 návštěvníků. Casa Seat je místem setkávání v tepajícím srdci metropole.

21:00 h: Na ulici před budovou Casa Seat usedá jezdec na jeden z 632 výhradně elektricky poháněných skútrů (eScooter) poskytovaných službou sdílení motocyklů, kterou značka Seat Mó spustila v Barceloně. Seat Mó používá jako první ve Španělsku průkopnické hygienické opatření, které chrání proti virům a bakteriím. Díky tomu může zaručit bezpečnost všem zákazníkům, kteří potřebují trvale udržitelnou mikromobilitu.

23:00 h: Z barcelonského přístavu odplouvá do mexického Veracruzu loď s modely Seat a Cupra. V Martorellu mezitím pokračuje bez přerušení výroba automobilů v noční směně. Těchto 24 intenzivních hodin se opakuje každý den, s mimořádnou touhou překonat všechny výzvy roku 2020. „Letos jsme ukázali, že dokážeme cokoli,“ říká José Manuel. Společně se svými kolegy bude i nadále pracovat na tom, aby nám všem zajistil snadnou a spolehlivou mobilitu.

Komentáře ke článku