Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Mareš odjede celou Evropu

Mareš odjede celou Evropu

Vsadí na osvědčenou Fabii

Pro Filipa Mareše bude letošním hlavním programem účinkování v rallyeovém mistrovství Evropy. Rodák z Mladé Boleslavi odjede v tomto šampionátu vůbec poprvé kompletní sezonu. Stejně jako loni usedne za volant vozu Škoda Fabia Rally2 Evo. Opět bude hájit barvy stáje ACCR Entry Engineering. O techniku se mu opět bude starat PMX Rally Management.

"Jsem opravdu nadšený, že můžeme v této fázi sezony ohlásit naše plány na účast v celém seriálu ERC. Tvrdě jsme na tom pracovali od poloviny loňské sezony a věřím, že se naše úsilí vyplatí a budeme v Evropě dělat českému rallyesportu dobré jméno," těší se Mareš.

Jednatřicetiletý závodník ovšem přiznává, že rozpočet na start v celé sezoně pořád ještě shání: "I když pro nás práce na zajištění potřebného budgetu ještě nekončí, chci moc poděkovat všem partnerům, kteří do toho jdou s námi. Těší mě, že pokračujeme s velikou většinou partnerů z předchozích sezon včetně Entry Engineering a Laureta Auto a připojili se k nám i noví podporovatelé. Pro naše letošní starty v Evropě jsme dostali také reprezentační podporu od Autoklubu České republiky," dodává.

Jednatel společnosti Entry Engineering Pavel Paickr věří, že Mareš může v letošní sezoně dosáhnout na dobrý celkový výsledek: "Filip jde výkonnostně neustále nahoru a v Entry Engineering se mu maximálně snažíme pomáhat vytvářet podmínky k ideální přípravě na jednotlivé závody. I přesto, že Filip pojede na některých soutěžích úplně poprvé a konkurence bude v letošním roce opravdu veliká, moc rádi bychom naše barvy viděli v konečném pořadí ERC mezi nejlepšími třemi," říká.


Pro Mareše sice bude letošní sezona první kompletní v mistrovství Evropy, to ovšem neznamená, že by s tímto šampionátem neměl žádné zkušenosti. Startuje v něm totiž už od roku 2015. V sezoně 2019 dokonce obsadil celkovou čtvrtou příčku a navíc se stal juniorským šampionem. Na kontě má tři pódiová umístění. Všechny vybojoval při zlínské Barum rallye. Zatímco v letech 2019 a 2022 ji dokončil jako druhý, v sezoně 2021 zde bral třetí místo.

Filip Mareš už má za sebou první letošní svezení. Foto: Entry Engineering



V letošním kalendáři navíc nenajdeme mnoho podniků, se kterými by Mareš neměl zkušenosti. Jsou jimi pouze portugalská Rallye Serras de Fafe a Skandinávská rallye. Ve druhém případě je tomu tak ale proto, že se soutěž ještě nikdy nekonala.

Kvůli povinnostem v Evropě se letos bude moci Mareš ukázat jen minimálně před domácími fanoušky. Určitě chce ale nastoupit při Valašské rallye, která na přelomu března a dubna otevře novou sezonu mistrovství republiky. V něm Mareš skončil už třikrát druhý. Na stříbro dosáhl v sezonách 2019, 2021 a 2022.

 

Cais další českou nadějí



Filip Mareš nebude jediným Čechem, kterého letos uvidíme bojovat o body do mistrovství Evropy. S jistotou totiž v šampionátu nastoupí také Erik Cais. Pro něho sice je prioritou účast v mistrovství světa kategorie WRC 2, s vozem Škoda Fabia RS Rally2 chce ale odjet minimálně pět podniků ME. Mareše ve startovním poli určitě doplní při Rallye Serras de Fafe, Rallye Kanárské ostrovy, Lotyšské rallye, Římské rallye a Barum rallye. Stáj Orsák Rallysport ale před sezonou nevyloučila, že by mohl Cais v mistrovství Evropy nastoupit vícekrát.

Součástí letošního kalendáře je celkem osm soutěží. Do šampionátu se jezdcům započte sedm nejlepších výsledků.

V Evropě letos budeme vídat i Erika Caise. Foto: Orsák Rallysport



První letošní start Mareše a Caise v mistrovství Evropy není daleko. Rallye Serras de Fafe se totiž koná již v termínu 10.-12. března.

Zdroj: Autonoviny, Filip Mareš, FIA ERC, úvodní foto: Entry Engineering

 

Komentáře ke článku