Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Od Spartaka po slavnou stotřicítku

Od Spartaka po slavnou stotřicítku

Škoda vysílá na Sachsen Classic šest veteránů

Škoda Auto se i letos zúčastní soutěže historiků Sachsen Classic, která se koná od zítřka do soboty na německém i našem území. Zájemci si zúčastněné vozy budou moci prohlédnout kupříkladu v Karlových Varech.

Mezi nimi bude rovněž šestice automobilů s okřídleným šípem ve znaku. Nejstarším z nich je Škoda 440 Spartak z roku 1957, chlubící se rozsáhlou přídavnou výbavou. Evokuje tak škodovky z druhé poloviny 50. let, které se účastnily například Alpské jízdy.

Další vývojové stupně jsou zastoupeny černou uzavřenou Octavií TS 1200. Přízvisko TS 1200 je zkratkou z výrazu Touring Sport, navíc prozrazuje zdvihový objem 1221 cm3. Jednu z nejoblíbenějších modelových řad pak bude reprezentovat otevřená Škoda Felicia (1961).

Trekka vznikla na Novém Zélandě na technickém základu Škody Octavia Super. V období 1966 až 1972 bylo u místního importéra zhotoveno na 3000 exemplářů v celé řadě uzavřených i otevřených provedení.

 

Trekka vznikla v šedesátých letech na Novém Zélandě

 

Ze sedmdesátých let pocházejí kupé 110 R a slavný závodní speciál 130 RS. „Erko“ s jedenáctistovkou o výkonu 62 koní má přístrojovou desku osazenou kruhovými přístroji, sportovní sedadla a bezrámové dveře. Stotřicítka, přezdívaná Porsche Východu, disponovala motorem 1,3 l OHV, dávajícím ke 140 k (103 kW). V závislosti na zpřevodování jezdila až 220 km/h.

Komentáře ke článku