Novinky

  • 21.11.2018 Good Podle Zprávy MŽP emise NOx a částic z dopravy v období 2000 - 2017 poklesly.

  • 19.11.2018 Bad V Tokiu byl zatčen předseda Nissan Motor Carlos Ghosn za falšování údajů o příjmech.

  • 18.11.2018 Neutral Závod WEC na 6 h v Šanghaji vyhrála posádka Conway, López, Kobajaši v Toyotě

Facebook Instagram

Hispano Suiza se vrací s elektromobilem

Hispano Suiza se vrací s elektromobilem

Španělská automobilka znovu zasahuje

Říká vám něco toto jméno? Hispano Suiza byl španělský průmyslový podnik, který na začátku dvacátého století stavěl luxusní automobily a motory pro letecký průmysl. Na svou dobu šlo o velmi pokrokové automobily. Jeden z jejich modelů, Hispano-Suiza H6B, dokonce licenčně vyráběla naše domácí Škoda, pod označením Škoda Hispano-Suiza 25/100 HP. 

Továrna, která dokázala do auta dostat třeba i motor V12 o objemu 9,5 litru, nebo v roce 1899 navrhnout elektrický autobus, přestala automobily vyrábět v roce 1937. Nyní ale přišla s oznámením, že na příštím autosalonu v Ženevě se objeví s plně elektrickým sportovním autem (na obrázku). Jediné, co zatím vidíme, je silueta, ale už teď se dá říct, že půjde o pořádné retro.

Miguel Suqué Mateu, pravnuk zakladatele značky a současný prezident společnosti, o voze řekl toto: „V roce 1900, kdy značka Hispano Suiza vznikla, postavila první automobil s elektrickým pohonem na světě. Do sériové výroby se však nedostal. A nyní, po 119 letech, má Hispano Suiza svůj čistě elektrický sportovní vůz, s výrobou v Barceloně. Je to splněný sen mého pradědečka.“

A opravdu se máme na co těšit. V dnešní době již téměř neznámá značka měla ve své době velmi zvučné jméno. Jednou z inovací, kterou se podařilo zavést, bylo použití hliníkového bloku motoru a ocelových pístů. Řešení bylo mnohem lehčí, oproti ocelovému bloku i pístům. 

Není to však poprvé, co se španělská značka pokouší o reinkarnaci. V roce 2010 se objevilo superauto, postavené na základech z Audi R8. Z Audi toho ale moc nezůstalo, karoserie byla zcela nová a vyrobená z uhlíkových vláken. Docílilo se tak dokonce o 30 kg menší váhy, než má R8 V10, ze které tvůrci vycházeli. Pod kapotou také došlo ke změnám, desetiválcový motor dostal injekci v podobě dvou turbodmychadel a výkon se zastavil až na hodnotě 740 koní. Supersport se prodával za 700 000 euro. Počet prodaných kusů je tajný.

Na novinku si budeme muset počkat až do ženevského autosalonu v roce 2019. Už teď se ale můžeme těšit.

Komentáře ke článku

reklama
reklama