Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Co zatím víme o novém Astonu Martin DBX?

Co zatím víme o novém Astonu Martin DBX?

Britské SUV to nebude mít lehké

Píše se rok 2009, Aston Martin představuje na ženevském autosalonu oživení svého slavného modelu Lagonda. Nejde však o prostorný sedan, nýbrž o crossover. I když se tento koncept do sériové výroby nedostal, zasel semínko, který vypučí již příští rok v podobě prvního SUV automobilky.

První problém, se kterým se automobilka bude zřejmě potýkat, je vzhled. Jistě, designéři ze sebe vydají to nejlepší, ale i tak je už nyní jasné, že výsledek rozdělí obecenstvo na dva tábory. Jedni ho budou milovat a druzí nenávidět. Stejně tak to udělalo kdysi i Porsche Cayenne. Ale vzpomeňte si, že je to právě Cayenne (a nyní už i Macan), kdo vydělává Porsche ty největší peníze.

Jistotou je typická přední maska a úzké přední světlomety. Podle prvních obrázků to vypadá i na lehce vypouklou kapotu, která dodá agresivnější vzhled. Zadní část působí široce a silně. Již na maskovaném testovacím kousku jsou krásně vidět rozporuplné zadní světlomety.

V první edici se pod kapotou očekává osmiválec od AMG, na který má Aston stále smlouvu. Čtyřlitrovou jednotku známe z modelů Vantage a DB11. Dokáže vyprodukovat výkon přes pět set koní a točivý moment 685 Nm. Tento motor se páruje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Automobilka již potvrdila, že v jejím prvním SUV bude později k mání i dvanáctiválcový motor. Inženýři navíc nyní pilně pracují na novém motoru (zřejmě šestiválec), který bude mít hybridní technologii. 

Samozřejmostí je pohon všech kol. Vůz by měl stát na vzduchovém podvozku a celkově by měl být velmi schopný v terénu. Rivalem  terénních vozů se ale nestane, hlavní devizou nového DBX budou luxus a pohodlí. Některé zdroje sice tvrdí, že určité podvozkové části by měly pocházet od Mercedesu, který se svou třídou G o terénu něco ví, ale nikdo zatím nic nepotvrdil.

Aston však tímto směrem mířit nebude. Má zcela jiný cíl a konkurence je opravdu silná. Jsou tu Maserati Levante, Alfa Romeo Stelvio, Lamborghini Urus nebo Bentley Bentayga. Kromě toho je tu zástup těch, kteří se na toto bojiště teprve chystají vtrhnout a jejich zbraně jsou ve fázi vývoje, například očekávané SUV Ferrari, které dostalo jméno Purosangue.

První Aston MArtin DBX se oficiálně představí na začátku příštího roku a k zákazníkům zamíří již na jeho konci. Ceny zatím nejsou známy. 

 

Komentáře ke článku