Novinky

  • 18.08.2019 Good Jan Kopecký vyhrál s Pavlem Dreslerem už poosmé prestižní Barum Czech Rally Zlín

  • 18.08.2019 Neutral BMW prodloužilo titulární partnerství s prestižní golfovou PGA TOUR o tři roky

  • 14.08.2019 Neutral Nástupce supersportu Audi R8 bude mít elektrický pohon od chorvatské firmy Rimac.

Facebook Instagram

Aston Martin uvolnil další informace o Rapide E

Aston Martin uvolnil další informace o Rapide E

Má stejný výkon jako Mercedes-AMG E 63 S

Nedávno jsme psali, že Aston Martin představuje své první elektrické auto. Tím je poslední provedení nejpraktičtějšího modelu Rapide. Celým jménem se nazývá Rapide E a konečně se dozvídáme veškeré informace o jeho technice.

O pohon se starají dva elektromotory u zadní nápravy, které jsou napájené 65 kWh lithium-iontovými bateriemi, umístěnými v běžném motorovém prostoru. Výkon celé soustavy činí 612 koní a točivý moment se zastavil na dech beroucí hodnotě 950 Nm. 

Zajímavostí je, že jsou poháněna pouze zadní kola, mezi nimiž se nachází mechanický samosvorný diferenciál. Nevídaná věc u elektrického auta!

Ale buďme za to rádi, protože díky tomu se jízdní vlastnosti zřejmě přiblíží benzinovým bratrům. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 4.2 sekundy a maximální rychlost dosahuje 250 km/h. Že to nejsou bůhví jak oslnivé hodnoty? Není se čemu divit, protože elektromotory musí tlačit obří zátěž 2140 kilogramů. 

První Aston Martin na elektrický pohon má lichoběžníkové zavěšení na obou nápravách, adaptivní tlumiče a silné brzdy s kotouči o rozměrech 400 milimetrů vpředu (šestipístkové třmeny) a 360 milimetrů vzadu (čtyřpístkové třmeny). Jednadvacetipalcová kola obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 245/35 R21 vpředu a 295/30 R21 vzadu. 

O dojezdu se automobilka bohužel nikde nezmiňuje, ale šušká se, že podle normy WLTP to bude 320 kilometrů. Na dračku tento model asi nepůjde, ale na tom nezáleží, protože vznikne pouze limitovaná edice o počtu 155 kusů, které si své majitele určitě najdou. 

 

 

 

 

Komentáře ke článku