Novinky

  • 21.02.2019 Neutral V Ženevě se představí sportovní elektromobil Mark Zero od firmy Piëch Automotive.

  • 20.02.2019 Neutral Bugatti v Ženevě vystaví speciál Chiron Sport 110Ans s verzí pro Ferdinanda Piecha.

  • 18.02.2019 Bad Honda chce do roku 2022 zavřít svou továrnu v anglickém Swindonu.

Facebook Instagram

Range Rover Evoque jako mild-hybrid

Range Rover Evoque jako mild-hybrid

Představí se v Chicagu

Nový Range Rover Evoque pro rok 2020 si odbyl svou premiéru v loňském listopadu. Nyní se ještě oficiálně představí na autosalonu v Chicagu. Automobilka o něm tvrdí, že bude doma jak na horách, tak i ve městě. Pomoci mu k tomu má kombinace atraktivního designu, pokročilých asistenčních systémů a hybridní pohonné ústrojí.

Elektrifikace bude zastoupena hybridním systémem, který bude využívat spalovací motor o objemu dva litry a 48voltový elektromotor. Tento systém dá dohromady výkon 221 kW (296 koní). Mild-hybridní systém MHEV sbírá energii například z brzdění a uchovává jí v bateriích v podlaze. Také vypíná spalovací motor, pokud rychlost vozu klesne pod 17 km/h. Jakmile ale řidič sešlápne plynový pedál, promění se uložená energie v sílu, která pomůže při akceleraci.

Hybridní ústrojí je spárováno s devítistupňovou automatickou převodovkou ZF, která je prý nyní vyladěná k dokonalosti. Pokud ale potenciálním zákazníkům elektrifikace nevoní, mohou sáhnout po obyčejném přeplňovaném benzinovém motoru. Samostatná dvoulitrová jednotka produkuje výkon 183 kW (246 koní).

Vůz bude standardně vybaven inteligentním pohonem všech čtyř kol, který bude umět sám přepínat mezi nápravami v závislosti na podmínkách. Systém detekuje povrch pod autem a automaticky pohon přizpůsobí. Další novinkou je pak Clearsight Ground View System, který pomocí sady kamer monitoruje dění před předním nárazníkem a živý obraz poté promítá na obrazovku infotainmentu. 

 

 

Range Rover Evoque se také bude učit řidičovy návyky za volantem a sám mu bude nabízet oblíbené nastavení klimatizace, sedadla nebo audiosystému. Mezi další novinky se řadí systém Adaptive Dynamics, který propočítává jízdní situaci rychlostí 100 milisekund a podle potřeby nastavuje odpružení.

České ceny zatím nejsou známy. Očekává se ale, že u hybridní verze se budou pohybovat přes milion korun.

Komentáře ke článku

reklama
reklama