Novinky

  • 14.08.2019 Neutral Nástupce supersportu Audi R8 bude mít elektrický pohon od chorvatské firmy Rimac.

  • 11.08.2019 Bad Volkswagen v USA sešrotuje 102 000 plně funkčních aut vykoupených po Dieselgate.

  • 09.08.2019 Neutral Lancia nečekaně prodala letos v Evropě zatím více aut než sesterská Alfa Romeo

Facebook Instagram

Mercedes-Benz GLC s novou technikou

Mercedes-Benz GLC s novou technikou

Kompaktní prémiové SUV přidává další zdokonalení techniky, designu, konektivity a infotainmentu.

Kompaktní SUV Mercedes-Benz GLC bylo uvedeno na trh na podzim 2015. Na autosalonu v Ženevě se představilo s více zaobleným designem ve stylu nové třídy GLE s upraveným tvarem předních LED i zadních světlometů.

Ty opravdu podstatné změny se ale udály pod povrchem. Novinka dostala vylepšené asistenční systémy, nové čtyřválcové motory a díky rozhraní MBUX se stává dalším z modelů značky, s nimiž si lze i popovídat. V nové podobě bude GLC uveden na trh v polovině roku 2019.

Mercedes-Benz GLC

Také tento model dostal nejnovější generaci multimediálního systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience), která kombinuje vlastní zařízení s dotykovým displejem, touchpad, navigaci a aktuální verzi inteligentního hlasového ovládání, které se, podobně jako v ostatních vozech značky, aktivuje pozdravem „Ahoj Mercedesi“. Středový dotykový displej se zvětšil na 10,25“.

Mercedes-Benz GLC

Touchscreen už nemá rotační ovladač, který byl, podobně jako ve třídě A, nahrazen touchpadem. Za příplatek je k dispozici digitální i přístrojový panel 12,3“.

Modernizované GLC pohání nejnovější generace zážehových a vznětových čtyřválců se zvětšeným výkonem a nižší spotřebou. Toho je dosaženo zejména zásluhou variabilního ventilového rozvodu Camtronic a 48 V elektrické soustavy mild-hybridního pohonu se startér-generátorem, který rekuperuje energii při brzdění a při plné akceleraci krátkodobě zvýší výkon o 10 kW (14 k) a točivý moment o 150 N.m.

Nabídka zážehových verzí sestává z GLC 200 4Matic/145 kW (197 k, 280 N.m) a GLC 300 4Matic/190 kW (258 k, 370 N.m). Sestavu turbodieselů tvoří GLC 200 d 4Matic/120 kW (163 k, 360 N.m), GLC 220 d 4Matic/143 kW (194 k, 400 N.m) a GLC 300 d 4Matic/180 kW (245 k, 500 N.m). V průběhu roku budou následovat další varianty.

Mercedes-Benz GLC

GLC poprvé disponuje podvozkem Dynamic Body Control s plynule nastavitelným tlumením na přední i zadní nápravě. Nabízí tři režimy: Sport, Sport + a Comfort. V závislosti na výbavě umožňuje rozšířený systém Dynamic Select nastavení vozidla podle individuálních přání s možností aktivace jednoho ze dvou terénních provozních režimů Offroad (pro polní cesty, šotolinu, písek a sníh), respektive Offroad+ (v náročnějším terénu s kamenitým povrchem nebo strmými svahy).

Mercedes-Benz GLC

Velkou proměnou prošla nabídka asistenčních systémů. Například adaptivní tempomat s asistentem pro udržování vozu v jízdním pruhu na vícepruhových komunikacích při jízdě do rychlosti 60 km/h naviguje auto více k čáře, čímž automaticky vytváří uličku pro záchranné složky.

Mercedes-Benz GLC

 

Komentáře ke článku