Přidáte se k nám?
Mercedes-Benz GLC s novou technikou
Kompaktní prémiové SUV přidává další zdokonalení techniky, designu, konektivity a infotainmentu.
Kompaktní SUV Mercedes-Benz GLC bylo uvedeno na trh na podzim 2015. Na autosalonu v Ženevě se představilo s více zaobleným designem ve stylu nové třídy GLE s upraveným tvarem předních LED i zadních světlometů.
Ty opravdu podstatné změny se ale udály pod povrchem. Novinka dostala vylepšené asistenční systémy, nové čtyřválcové motory a díky rozhraní MBUX se stává dalším z modelů značky, s nimiž si lze i popovídat. V nové podobě bude GLC uveden na trh v polovině roku 2019.
Také tento model dostal nejnovější generaci multimediálního systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience), která kombinuje vlastní zařízení s dotykovým displejem, touchpad, navigaci a aktuální verzi inteligentního hlasového ovládání, které se, podobně jako v ostatních vozech značky, aktivuje pozdravem „Ahoj Mercedesi“. Středový dotykový displej se zvětšil na 10,25“.
Touchscreen už nemá rotační ovladač, který byl, podobně jako ve třídě A, nahrazen touchpadem. Za příplatek je k dispozici digitální i přístrojový panel 12,3“.
Modernizované GLC pohání nejnovější generace zážehových a vznětových čtyřválců se zvětšeným výkonem a nižší spotřebou. Toho je dosaženo zejména zásluhou variabilního ventilového rozvodu Camtronic a 48 V elektrické soustavy mild-hybridního pohonu se startér-generátorem, který rekuperuje energii při brzdění a při plné akceleraci krátkodobě zvýší výkon o 10 kW (14 k) a točivý moment o 150 N.m.
Nabídka zážehových verzí sestává z GLC 200 4Matic/145 kW (197 k, 280 N.m) a GLC 300 4Matic/190 kW (258 k, 370 N.m). Sestavu turbodieselů tvoří GLC 200 d 4Matic/120 kW (163 k, 360 N.m), GLC 220 d 4Matic/143 kW (194 k, 400 N.m) a GLC 300 d 4Matic/180 kW (245 k, 500 N.m). V průběhu roku budou následovat další varianty.
GLC poprvé disponuje podvozkem Dynamic Body Control s plynule nastavitelným tlumením na přední i zadní nápravě. Nabízí tři režimy: Sport, Sport + a Comfort. V závislosti na výbavě umožňuje rozšířený systém Dynamic Select nastavení vozidla podle individuálních přání s možností aktivace jednoho ze dvou terénních provozních režimů Offroad (pro polní cesty, šotolinu, písek a sníh), respektive Offroad+ (v náročnějším terénu s kamenitým povrchem nebo strmými svahy).
Velkou proměnou prošla nabídka asistenčních systémů. Například adaptivní tempomat s asistentem pro udržování vozu v jízdním pruhu na vícepruhových komunikacích při jízdě do rychlosti 60 km/h naviguje auto více k čáře, čímž automaticky vytváří uličku pro záchranné složky.
Komentáře ke článku