Novinky

  • 22.04.2019 Neutral Lotus, patřící čínskému holdingu Geely, připravuje superauto s elektrickým pohonem.

  • 20.04.2019 Neutral Nový Ford Kuga se v USA představuje jako Ford Escape a Lincoln Corsair.

  • 20.04.2019 Bad Zahájení sériové výroby elektromobilu Audi e-tron zpožďuje nedostatek akumulátorů.

Facebook Instagram

Testy Mercedesu eSprinter za polárním kruhem

Testy Mercedesu eSprinter za polárním kruhem

Elektricky poháněná dodávka je spolehlivá i v arktických podmínkách

Zimní test charakteristik nabíjení, řízení, dojezdu a odolnosti proti nízkým teplotám v extrémních podmínkách prokázal, že eSprinter je připraven na uvedení na trh ve druhé polovině roku 2019. Testy při teplotách pod bodem mrazu byly zaměřeny na bezpečí a pohodlí v kabině řidiče, spolehlivé ovládání na ledu a sněhu.

Mercedes eSprinter

Každý, kdo dodávku využívá každý den, má vysoké nároky na pracovní prostředí řidiče, a proto jsou kvalita a bezpečnost stejně důležité i v případě vozidel s elektrickým pohonem. I při teplotách hluboko pod bodem mrazu musí být možno co nejrychleji rozmrazit okna a vytopit kabinu řidiče.

Právě proto byla teplota testovaných vozů a jejich baterií v chladicích komorách maximálně snížena tak, aby mohlo proběhnout testování chování automobilu, termo-management a studené starty. Stejně tak důležité bylo i testování nabíjení. Vozidlo je vybaveno integrovanou funkcí rychlonabíjení, díky níž může dobít zhruba 80 % kapacity za 30 minut, což je při každodenním fungování dodávky znatelná výhoda, nehledě na teplotu okolního prostředí.

Pro denní fungování jsou klíčové i spolehlivé ovládání na ledu a sněhu, stejně jako odolnost součástek v zimních měsících.  Z tohoto důvodu provedl tým více než třiceti inženýrů a expertů na elektroniku a mechaniků z Mercedes-Benz Vans sérii testů ve švédském Arjeplogu. Výsledkem je zjištění, že eSprinter je připraven na každodenní tvrdou práci – a to i v arktických podmínkách.

Mercedes eSprinter

V Arjeplogu byl eSprinter podroben závěrečným zátěžovým testům předtím, než vstoupí po vzoru sesterského eVita ve druhé polovině roku 2019 na trh. Zpočátku bude k dispozici jako skříňová dodávka s vysokou střechou a maximální přípustnou hmotností 3500 kg. Maximální objem nákladového prostoru činí 10,5 m3, stejně jako v případě klasického Sprinteru.

Díky akumulátoru s kapacitou 55 kWh činí jeho dojezd 150 km s maximálním nákladem 900 kg. Testy ve Švédsku prokázaly, že i při nepříznivých podmínkách mají zákazníci stále k dispozici dojezd 100 km. Na výběr je také druhý akumulátor s kapacitou 41 kWh, díky němuž se maximální hmotnost nákladu zvýší na 1040 kg s dojezdem 115 km. Stejně jako v základní motorizaci, má eSprinter s elektrickým pohonem výkon 85 kW a točivý moment až 300 N.m. Podobně jako u eVita může být maximální rychlost nastavena podle potřeb na 80 km/h, 100 km/h nebo až 120 km/h.

Mercedes eSprinter

Komentáře ke článku

reklama
reklama