Novinky

  • 16.07.2019 Neutral V prvním pololetí Německo předstihlo v prodeji elektromobilů a plug-in hybridů Norsko.

  • 14.07.2019 Neutral Brit Lewis Hamilton z Mercedesu vyhrál VC Velké Británie F1 v Silverstone

  • 13.07.2019 Bad Členka německé SPD Ingrid Remmersová chce zákazat „přemotorované tanky“ SUV.

Facebook Instagram

Testy Mercedesu eSprinter za polárním kruhem

Testy Mercedesu eSprinter za polárním kruhem

Elektricky poháněná dodávka je spolehlivá i v arktických podmínkách

Zimní test charakteristik nabíjení, řízení, dojezdu a odolnosti proti nízkým teplotám v extrémních podmínkách prokázal, že eSprinter je připraven na uvedení na trh ve druhé polovině roku 2019. Testy při teplotách pod bodem mrazu byly zaměřeny na bezpečí a pohodlí v kabině řidiče, spolehlivé ovládání na ledu a sněhu.

Mercedes eSprinter

Každý, kdo dodávku využívá každý den, má vysoké nároky na pracovní prostředí řidiče, a proto jsou kvalita a bezpečnost stejně důležité i v případě vozidel s elektrickým pohonem. I při teplotách hluboko pod bodem mrazu musí být možno co nejrychleji rozmrazit okna a vytopit kabinu řidiče.

Právě proto byla teplota testovaných vozů a jejich baterií v chladicích komorách maximálně snížena tak, aby mohlo proběhnout testování chování automobilu, termo-management a studené starty. Stejně tak důležité bylo i testování nabíjení. Vozidlo je vybaveno integrovanou funkcí rychlonabíjení, díky níž může dobít zhruba 80 % kapacity za 30 minut, což je při každodenním fungování dodávky znatelná výhoda, nehledě na teplotu okolního prostředí.

Pro denní fungování jsou klíčové i spolehlivé ovládání na ledu a sněhu, stejně jako odolnost součástek v zimních měsících.  Z tohoto důvodu provedl tým více než třiceti inženýrů a expertů na elektroniku a mechaniků z Mercedes-Benz Vans sérii testů ve švédském Arjeplogu. Výsledkem je zjištění, že eSprinter je připraven na každodenní tvrdou práci – a to i v arktických podmínkách.

Mercedes eSprinter

V Arjeplogu byl eSprinter podroben závěrečným zátěžovým testům předtím, než vstoupí po vzoru sesterského eVita ve druhé polovině roku 2019 na trh. Zpočátku bude k dispozici jako skříňová dodávka s vysokou střechou a maximální přípustnou hmotností 3500 kg. Maximální objem nákladového prostoru činí 10,5 m3, stejně jako v případě klasického Sprinteru.

Díky akumulátoru s kapacitou 55 kWh činí jeho dojezd 150 km s maximálním nákladem 900 kg. Testy ve Švédsku prokázaly, že i při nepříznivých podmínkách mají zákazníci stále k dispozici dojezd 100 km. Na výběr je také druhý akumulátor s kapacitou 41 kWh, díky němuž se maximální hmotnost nákladu zvýší na 1040 kg s dojezdem 115 km. Stejně jako v základní motorizaci, má eSprinter s elektrickým pohonem výkon 85 kW a točivý moment až 300 N.m. Podobně jako u eVita může být maximální rychlost nastavena podle potřeb na 80 km/h, 100 km/h nebo až 120 km/h.

Mercedes eSprinter

Komentáře ke článku