Novinky

  • 14.08.2019 Neutral Nástupce supersportu Audi R8 bude mít elektrický pohon od chorvatské firmy Rimac.

  • 11.08.2019 Bad Volkswagen v USA sešrotuje 102 000 plně funkčních aut vykoupených po Dieselgate.

  • 09.08.2019 Neutral Lancia nečekaně prodala letos v Evropě zatím více aut než sesterská Alfa Romeo

Facebook Instagram

Španělská značka v jedné stopě

Španělská značka v jedné stopě

Test elektrokoloběžky Seat eXS KickScooter

Kromě vozu Seat Arona, který jsme vám již představili, jsme měli možnost otestovat i koloběžku Seat eXS KickScooter. Jízda na ní je na kratší vzdálenosti velmi praktická. Shonem velkoměsta jsme projeli, aniž bychom museli čekat v kolonách nebo nás nějak omezovaly jízdní řády MHD.

Technické parametry

Na KickScooteru od Seatu se můžete vydat až na vzdálenost 25 kilometrů. Vzdálenost je to ale teoretická, ve skutečnosti bude nižší, neboť hodně záleží na aktuální situaci, profilu trasy a samozřejmě i na váze uživatele. Při maximálním zatížení koloběžky a velmi kopcovitém terénu odhadujeme dojezd okolo 15 kilometrů.

Akumulátor lze nabíjet z běžné elektrické zásuvky. Na plnou kapacitu se baterie nabije přibližně za tři a půl hodiny.

Maximální rychlost, které koloběžka dosáhne, je dle výrobce 25 km/h. Při jejím přenášení je třeba vzít v uvahu, že váží 12,5 kilogramu. Zastavit lze buď pomocí elektrické brzdy, která je umístěna na řídítkách, nebo klasické mechanické. Nastavením jízdního režimu se dá měnit maximální rychlost jízdy.

Jízda

První pocit na elektrické koloběžce eXS KickScooter byl zvláštní. Její samotné rozložení je jednoduché a lze na něj přijít intuitivně. Po aktivaci koloběžky se rozsvítí zadní obrysová světla. Po dalším stisknutí vypínače pak dojde k rozsvícení předního LED světlometu.

Zákon sice při jízdě použití přilby u dospělých osob nepřikazuje, nicméně ji rozhodně z bezpečnostních důvodů doporučujeme. Pro rozpohybování koloběžky je třeba jí dát odražením prvotní impulz. Pak už se k akceleraci používá páčka umístěná na řídítkách.

Maximální rychlost, které jsme dosáhli, byla 22 km/h. Nastavit lze i tempomat, který se nám aktivoval pravidelně na maximální rychlosti při trvalém držení plynové páčky. Ke zpomalení jsme používali hlavně páčku brzdy na levé straně řídítek.

Po prvotních nejistých krůčcích se naše jistota při jízdě zvyšovala. Je třeba si zvyknout hlavně na nahýbání celé koloběžky při brzdění kvůli přednímu odpružení. Na tento fakt jsme se adaptovali asi nejdéle.

Jízda je jinak pohodlná, i menší nerovnosti přejela koloběžka v pohodě. Při jízdě do menšího kopce s vyšším zatížením dokázala ještě zrychlovat. Pozor je třeba dávat hlavně na vyšších nerovnostech, kde drhne spodek stupátka. V hlubších dírách se zase mohou menší kolečka zaseknout.

Jízda na elektrokoloběžce Seat  

Manipulace a složení

Pro složení je třeba sešlápnout páčku na řídítkové tyči a pohnout zároveň řídítky trochu dopředu. Pak stačí pouze zacvaknout řídítka do zadního blatníku a může se jít. Než jsme si to nacvičili, chvíli to trvalo. Potom ale bylo samotné složení otázkou několika sekund.

Pro člověka, který se pohybuje po městě s dobrou sítí cyklostezek, je Seat eXS KickScooter správnou volbou. U partnerů Seatu je k mání za cenu začínající na 16 299 korunách. 

 

 

Komentáře ke článku