Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Kristoffersson pokračuje na vítězné vlně

Kristoffersson pokračuje na vítězné vlně

MS v rallyekrosu – Hell – neděle

Dva podniky, dvě vítězství a maximální počet bodů na kontě. Dominance Johana Kristofferssona v rallyekrosovém mistrovství světa zatím pokračuje i letos. Po triumfu při úvodním podniku v portugalském Montalegre totiž Švéd triumfoval i v norském Hellu a přesvědčivě tak vykročil za šestým titulem. Timo Scheider se po třech letech vrátil na stupně vítězů. Domácí Ole Christian Veiby byl nejprve vyloučen ze čtvrté jízdy za kolizi s Timmym Hansenem a poté i z finále, neboť jeho vůz neprošel vážením.

Kristoffersson vykročil za dalším triumfem už v sobotu, kdy ovládl jak superpole, tak první dvě rozjížďky. A v neděli v tomto trendu pokračoval. Zvítězil totiž i při třetí a čtvrté rozjížďce, následně ve své semifinálové jízdě a nakonec i v té nejdůležitější finálové bitvě. Šlo již o jeho 37. triumf v kariéře.

„Přijeli jsme do Montalegre a byli jsme tam rychlí. Teď jsme přijeli sem na odlišný typ trati a znovu jsme zajížděli rychlé časy. Zažíváme tedy šťastné dny. Máme fantastický tým, který postavil velmi dobré auto, ve kterém se cítím pohodlně. Je to skvělé,“ jásal v cíli čtyřiatřicetiletý Švéd.

Kristoffersson porazil v rozhodující finálové jízdě o necelé dvě sekundy Niclase Grönholma. Syn bývalého rallyeového šampiona Marcuse Grönholma tak navázal na své třetí místo z úvodního podniku a díky své konzistenci se drží v průběžném pořadí 13 bodů za Kristofferssonem.

Diváci neviděli v Hellu na stupních vítězů pouze obvyklé tváře, ale také jeden návrat. Třetí totiž dorazil do cíle finále Timo Scheider se Seatem Ibiza stáje Münnich Motorsport. Německý matador, který se v minulosti stal mimo jiné dvojnásobným šampionem DTM, se letos do světového rallyekrosového šampionátu vrátil po dvou letech a získal své první pódiové umístění v elektrické éře šampionátu. V minulosti už ale dojel mezi nejlepší trojicí dvakrát.

Na stupně vítězů v Hellu vystoupali Niclas Grönholm (vlevo), Johan Kristoffersson (uprostřed) a Timo Scheider (vpravo). Foto: World Rallycross Championship



Jako čtvrtá dorazila do cíle finálové jízdy Klara Anderssonová. Pro jedinou ženu ve startovním poli nezačínal víkend dobře. Po sobotě, kdy ji potkala mimo jiné kolize s Gustavem Bergströmem, figurovala až na předposlední deváté příčce. Dobře pro ni nezačínala ani neděle. Třetí jízdu totiž nedokončila kvůli technickým problémům. V té čtvrté ale zaznamenala třetí čas a celkově povyskočila na osmé místo. Následně zvládla projít i přes semifinále, i když ne snadno.

„V semifinále jsme měli nějaké potíže, takže bylo velké štěstí, že jsem se vůbec do finále dostala. Tam jsem velmi dobře odstartovala, dostala jsem ale také dvě rány. Po nich kola směřovala do všech možných směrů, takže samozřejmě nebylo jednoduché takto jet,“ přiznala závodnice stáje Construction Equipment Dealer Team.

 

Hříšník Veiby


Na podnik v Hellu nebude vůbec v dobrém vzpomínat domácí Ole Christian Veiby. Pro něj sice víkend nezačínal špatně, když v superpole jen těsně nestačil na týmového kolegu Johana Kristofferssona a po sobotě figuroval na průběžném pátém místě, od čtvrté rozjížďky to s ním ale začalo jít z kopce.

Ve čtvrté jízdě totiž sváděl bitvu s Timmym Hansenem. S ním se dostal několikrát do kontaktu. Po jednom z nich došlo na Veibyho Volkswagenu Polo k defektu pneumatiky. I přesto ale pokračoval v obraně pozice před svým švédským soupeřem. Ten se ho poté pokusil předjet po vnitřní straně. Veiby ale vytlačil Hansena na trávu a ten vyskočil při přejezdu přes díru do vzduchu. Po tvrdém dopadu na zem se v jeho baterii aktivovaly senzory přetížení a rozsvítilo se modré bezpečnostní světlo. Jeho Peugeot tak musel být svěřen do rukou odborníků na kontrolu baterie, čímž Hansenův víkend skončil.

Veiby byl označen jako viník tohoto incidentu a byl ze čtvrté jízdy vyloučen. Tím to ale neskončilo. Naštvaný Hansen si totiž ihned po čtvrté jízdě počkal na Veibyho a vzteky bušil do kapoty jeho vozu. Za toto agresivní chování dostal pokutu 1 000 euro.

Timmy Hansen a Ole Christian Veiby se na sebe hodně zlobili. Foto: World Rallycross Championshp



„Kdyby se moje přední kolo nacházelo na úrovni jeho zadního kola, bylo by to o něčem jiném. Mé přední kolo ale bylo vedle jeho předního kola a jeli jsme bok po boku. On však před tím skokem na rovince několikrát narazil do mých dveří. Snažil jsem se mu vyhnout, ale on to do mě napral znovu. Oba jsme se nacházeli napravo, ale závodní stopa přitom vede vlevo. Všichni víme, že po tom skoku je tam mírný zlom. Chtěl mě tam natlačit, aby mě dostal z trati. To se mu povedlo, takže je asi šťastný,“ byl Hansen frustrovaný z počínání svého soupeře.

Veiby ovšem viděl situaci jinak: „Dobře, byl na vnitřku, ale já jel obvyklou stopou. Každý ví, že tam je hrbol. Tím pádem tam ale nemůžete předjíždět. Měl se stáhnout. Byl to navíc právě Timmy, kdo mě trefil zezadu a kdo mi způsobil defekt, takže se mu to vrátilo. Nemůže se ale chovat jako naprostý blázen jenom proto, že se mu rozsvítilo modré světlo,“ nesouhlasil Nor.


Veiby se sice zvládl dostat až do finále, tam ale jeho nevydařený víkend vyvrcholil. Při postartovním kontaktu totiž ze zadní části jeho vozu odlétly úlomky. Kvůli tomu byl při vážení jeho vůz o 4,4 kilogramy lehčí, než dovolují pravidla. Veiby tak byl ze své páté pozice, na které původně dojel, vyloučen. Na páté místo se díky tomu posunul legendární Sébastien Loeb s Lancií Delta.

Stáj Hansen nakonec neměla ve finále vůbec žádného zástupce. Kromě Timmyho Hansena se totiž do nejlepší šestice neprobojoval ani jeho bratr Kevin, který byl vyřazen v semifinále kvůli defektu pneumatiky. K němu přišel při kontaktu s pozdějším vítězem Johanem Kristofferssonem.

Třetí letošní podnik se uskuteční během prvního červencového víkendu na legendární švédské trati v Höljes.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Kristoffersson Motorsport

 

 

Komentáře ke článku