Přidáte se k nám?
Rakouské vítězství ve Vyškově
Čtvrtému letošnímu rallyesprintu kraloval Neubauer
Šest rychlostních zkoušek, šest vítězství a suverénní první místo v celkovém pořadí. Letošní ročník soutěže Rallye Vyškov skončil naprostým triumfem Hermanna Neubauera s vozem Škoda Fabia Rally2 evo. Spolu s Rakušanem vystoupali na celkové stupně vítězů i druhý Martin Vlček se třetím Jaroslawem Koltunem.
Na více než 100 posádek čekalo během soboty celkem šest rychlostních zkoušek. Ty se uskutečnily na třech trasách. Klíčová byla zejména rychlostní zkouška s názvem Ivanovická Brána. Ta byla pro letošní ročník sloučena s testem Hlubočanská. Vznikl tak nový 14,79 kilometrů dlouhý úsek. Na programu byly ale také rychlostní zkoušky Račická (9,93 kilometrů) a Podivická (10,49 kilometrů).
Neubauer už od začátku soutěže ukazoval, kdo je favoritem na vítězství. Rakušan dokázal zvítězit na všech šesti rychlostních zkouškách. V cíli soutěže měl komfortní náskok 25,4 sekundy.
Neubauer se stal při 31. ročníku Rallye Vyškov teprve druhým zahraničním závodníkem, který zde dokázal zvítězit. Před ním se to povedlo pouze Enricovi Bertonemu. Ital stál na nejvyšším stupni dvakrát, nejprve v roce 1994 a poté v ročníku 1995. Pokaždé seděl za volantem vozu Toyota Celica.
Suverénní stříbro i bitva o bronz
Podobně jednoznačně jako boj o vítězství se během prvního zářijového víkendu ve Vyškově vyvíjela i bitva o druhé místo. Ke stříbru naprosto jasně směřoval Martin Vlček. Jezdec stáje Kowax Racing zajel se svým Hyundai i20 N Rally2 na všech rychlostních zkouškách druhý čas. Před svým nejbližším pronásledovatelem měl v cíli k dobru 18,3 sekundy. Kromě celkového druhého místa dosáhl i na triumf v klasifikaci Poháru 2+.
Souboj o bronz měl ale více protagonistů. Byli do něj zapojeni polský jezdec Jaroslaw Koltun s Fordem Fiesta Rally2, dále Slovák Jaroslav Melichárek, který jako jediný nastoupil s vozem specifikace WRC (Ford Fiesta) a Vojtěch Štajf se Škodou Fabia R5.
Nakonec to byl Koltun, kdo získal třetí místo. Na něm se nacházel po celou dobu soutěže, přestože jeho náskok nepřekročil nikdy čtyři vteřiny. Konečný rozdíl mezi ním a Jaroslavem Melichárkem, který se na čtvrté místo, dostal až na poslední erzetě, činil 3,3 sekundy. Pátý Vojtěch Štajf nakonec ztratil 4,1 sekundy na Koltuna a osm desetin na Melichárka.
Štajf skončil nejen pátý v absolutním pořadí, ale také druhý v Poháru 2+. Zde stále vede průběžné pořadí, ačkoli Martin Vlček se k němu ve Vyškově přiblížil na 31 bodů. Stejnou ztrátu má i třetí David Tomek.
Po dojezdu ale Štajf přiznal, že jeho očekávání byla vyšší: „Měli jsme pro tuto soutěž určitě vyšší očekávání, ale prostě se nám nedařilo najít to správné tempo. Přičítám to mimo jiné i tomu, že jsem těsně před Vyškovem absolvoval poslední ostrý test vozů, které připravuje náš tým na prosincový start v Africe. A protože jsou to vozy s úplně jinou koncepcí i ovládáním, zůstaly mi zřejmě návyky ze šotolinové tratě v Německu,“ hodnotil své vystoupení v asfaltové soutěži.
Svou roli sehrály i špatné vzpomínky: „Důvodem mohl být i můj větší respekt k nástrahám tratě, neboť právě ve Vyškově jsme přišli drobnou havárií v roce 2021 o možnost bojovat o Pohár 2+,“ dodává.
Dohnalův hattrick
Klasifikace Rallyesprint série měla stejného vítěze jako v předchozích dvou podnicích. Stal se jím Jan Dohnal s vozem Renault Clio S1600. Na cestě za třetím triumfem se ale musel vypořádat i s těžkostmi, které mu nachystala technika.
„Nebylo to vůbec zadarmo. Náš malý Francouz od začátku protestoval a třeba nefunkční startovací program není zrovna příjemná záležitost. Bylo toho více, ale nic, co by nás ochudilo o zážitky z této rallye,“ napsal na sociálních sítích.
Dík dalšímu vítězství ztrácí Dohnal v průběžném pořadí už jen tři body na vedoucího Patrika Rujbra. Ten dojel s Opelem Corsa Rally4 na třetí pozici.
Mezi historiky se stal vítězem Otakar Zenkl mladší se Škodou Favorit 136 L. V klasifikaci Opel Adam Cupu byl nejrychlejší Dominik Jakeš.
Na startu se objevila i jedna Škoda Fabia RS Rally2. Řídil ji letošní mistr republiky v závodech do vrchu v rámci kategorie 1 pro cestovní vozy David Komárek. Jeho vystoupení ale trvalo jen velmi krátce.
„Náš první start s tímto autem pro nás nedopadl, jak jsme si představovali. Technická závada na palivové soustavě nám vystavila stopku už po pěti kilometrech první rychlostní zkoušky,“ vysvětlil své odstoupení.
Odstoupením skončil podnik mimo jiné i pro herce Davida Suchařípu. Ten boural na čtvrté rychlostní zkoušce.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Autoklub České republiky/rallyservice.cz, Lukáš Chum
Komentáře ke článku