Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Jen třetina našich řidičů pečuje o pneumatiky

Jen třetina našich řidičů pečuje o pneumatiky

Riziko defektu se dá výrazně snížit

Cestu na dovolenou může pořádně znepříjemnit a zkomplikovat defekt pneumatiky. Úplně vyloučit ho sice nelze, ale při troše opatrnosti se dá jeho pravděpodobnost omezit na minimum.

„Píchnout“ se dá nejčastěji tam, kde se na vozovce vyskytuje ostrý štěrk. Především v mokrém počasí projedou často kameny pláštěm jako horký nůž máslem a proniknou až do ocelových pásů.

Riziko poškození bočnic se také zvyšuje při jízdě s nízkým tlakem huštění. Pokud například taková pneumatika najede na obrubník, hrozí nebezpečí, že narazí na ráfek a způsobí tak prasknutí bočnice. Pokud k tomu dojde, už nejde zachránit.

Správné nahuštění je zásadní, protože pokud je například nižší o 20 %, pak se životnost gumy zkracuje o 50 %. Obecně platí, že u zimního obutí by měl být tlak o 0,2 až 0,3 baru vyšší než u letního. Je ho také třeba zvýšit, pokud je vozidlo hodně zatížené. Jestliže se tak neučiní, začne se bočnice vychylovat směrem ven a je pak náchylnější k poškození.

Výsledky průzkumu uskutečněného společností Nokian Tyres přitom ukazují, že většina řidičů kontroluje tlak vzduchu nepravidelně. Například v Německu k tomu přistupuje každý měsíc pouze 36 % dotázaných. Podobný stav panuje v Polsku, Francii, Itálii a také v České republice. Kupodivu nejpečlivější jsou v tomto směru Bulhaři a Rumuni.

Dalším klíčovým bezpečnostním pravidlem je dodržování bezpečné vzdálenosti od vozidel jedoucích před i za vámi. Pokud u pneumatiky dojde k nečekané ztrátě tlaku, může nám takové chování zachránit život.

Bohužel i zde anketa ukázala, že zdaleka ne všichni si jsou toho vědomi. V praxi toto pravidlo respektuje necelá polovina respondentů. Nejméně zodpovědní jsou Češi (37 %), na opačném pólu se pak nacházejí bulharští, italští a polští šoféři.

Komentáře ke článku