Novinky

  • 16.09.2019 Bad Při demonstracích před vstupy na autosalon IAA ve Frankfurtu bylo zadrženo 26 osob.

  • 13.09.2019 Bad Fiasko autosalonu IAA ve Frankfurtu vedlo k rezignaci prezidenta VDA Bernharda Mattese.

  • 13.09.2019 Good Nadační fond Škoda Auto předal Klaudiánově nemocnici v Mladé Boleslavi 4 miliony korun.

Facebook Instagram

Není pneumatika jako pneumatika

Není pneumatika jako pneumatika

Continental radí s jejich výběrem

Právě v těchto dnech je poněkud troufalé připomínat příchod jara. Ale pro motoristy už pomalu nastává doba myslet na obligátní přezouvání. Společnost Continental připravila přehled pěti věcí, na které není v této souvislosti radno zapomenout.

Technický průkaz zákonem

Z velkého technického průkazu lze zjistit doporučené rozměry pneumatik a ráfků pro konkrétní vozidlo. Při výběru šířky rozhodují preference řidiče. Pro sportovní svezení se hodí pláště na disku s větším průměrem, ty lépe drží v zatáčkách. Užší produkty s nižším průměrem ráfku naopak volí ti, kteří preferují ekonomickou jízdu.

Není dezén jako dezén

Nestačí rozeznávat jen mezi letní, zimní či celoroční alternativou. Vliv na jízdní vlastnosti má i konstrukce dezénu. Symetrický vzorek je ideální především pro popojíždění po městě. Asymetrický by měl být opcí pro majitele aut střední a vyšší třídy s výkonnými motory. S ním se krátí brzdná dráha a zlepšuje boční vedení. Směrový dezén najde uplatnění zejména na problematičtějších površích a v terénu.

Asymetrický vzorek zkracuje brzdnou dráhu

EU štítek není pro parádu

Informuje totiž spotřebitele o vlivu pláště na spotřebu, o přilnavosti na mokré vozovce a míře vnějšího hluku, vydávaného během jízdy. Při převažujících dlouhých štrekách na dálnici konstantní rychlostí se vyplatí sáhnout po pneumatikách s dobrou hodnotou valivého odporu. Agresivnější styl naopak vyžaduje odpovídající přilnavost. 

Pneumatiky jako dobré víno

Před několika lety vyrobená a kvalitně uskladněná guma neztrácí nic ze svých pozitivních vlastností. Je ovšem třeba, aby byla uložena v suchu, chladu, mimo dosah slunečního záření, průvanu a působení ozónu.

Cena ano, ale…

Snaha ušetřit nemusí vždy vést k žádoucímu efektu. Za „supervýhodné“ částky jsou totiž k mání obvykle pneumatiky podezřelého původu a neznámých značek. Výjimky určitě existují, ale vesměs je to s jejich kvalitou hodně pofidérní. Mají podstatně horší provozní parametry a výrazně nižší kilometrový výkon. Ušetřené peníze pak nezbývá než investovat do předčasné obnovy obutí.

Komentáře ke článku